کد خبر: 33612
تاریخ انتشار: شنبه, 19 اسفند 1396 - 13:49

داخلی

»

اخبار کتاب

شب مارگریت دوراس در گالری آ

منبع : لیزنا
مجله بخارا با همکاری مجله کاروان مهر و گالری آ عصر یکشنبه 20 اسفند شب مارگریت دوراس را در محل این گالری برگزار می‎کند.
شب مارگریت دوراس در گالری آ

به گزارش لیزنا براساس اعلام مجله فرهنگی هنریی بخارا، مارگریت دوراس، نویسنده و فیلمساز فرانسوی، یکی از پیشگامان رمان نو ، در 1914 در سایگون به دنیا آمد.

چهار ساله بود که پدرش را از دست داد. مادرش در نهایت تنگدستی او و دو برادرش را بزرگ کرد. دوراس که دو جنگ را در زندگیاش تجربه کرد روایتگر ترس، مرگ و بیعدالتی شد. دوراس با رمان «عاشق» که جایزه گنکور را نصیبش کرد شهرت جهانی یافت و فیلمی که ژان ژاک آنو از همین داستان در 1992 ساخت موفقیتی بزرگ در این عرصه بود. اما فیلم«عشق من، هیروشیما» در 1959، که فیلمنامهاش نوشته دوراس بود، توانست جایزه اسکار را برای بهترین فیلمنامه غیراقتباسی به دست آورد

مارگریت دوراس در سوم مارس 1996 در سن 81 سالگی در پاریس درگذشت و او را گورستان مونپارناس به خاک سپردند.

در شب مارگریت دوراس اسدالله امرایی از وجه داستاننویسی و رسول نظرزاده از وجه فیلمسازی دوراس و علی دهباشی درباره ترجمه آثار وی به زبان فارسی سخن خواهند گفت.

این نشست روز یکشنبه 20 اسفند 1396، ساعت 5 عصر  درگالری آ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی) کوچه اردشیر راشد، پلاک 7 برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: