کد خبر: 33882
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 فروردين 1397 - 11:39

داخلی

»

اخبار کتاب

در راستای طرح با من بخوان

سه عنوان کتاب به قلم محمدهادی محمدی منتشر شد

منبع : لیزنا
موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان چاپ نخست سه کتاب از مجموعه کتاب‌های پروژه بین‌فرهنگی تولید کتاب‌های تصویری باکیفیت برای برنامه «با من بخوان» را به قلم محمدهادی محمدی منتشر کرد.
سه عنوان کتاب به قلم محمدهادی محمدی منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، «دیو سیاه و موش سفید» با تصویرگری کیوان اکبری، «هویج پالتوپوش» با تصویرگری مهسا منصوری و «هفت اسب هفت رنگ» با تصویرگری نوشین صفاخو سه عنوان کتابی است که پس از نزدیک به سه سال کار پیوسته و چالش‌برانگیز در پروژه بین‌فرهنگی تولید کتاب‌های تصویری باکیفیت، به تازگی منتشر شده‌اند.

این پروژه از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است. در این پروژه تصویرگران ایرانی با نظارت ماریت تورن کویست، تصویرگر برجسته هلندی ـ سوئدی، کار تصویرگری کتاب را انجام داده‌اند. پروژه یادشده برای برنامه «با من بخوان» و با هدف تولید و نشر کتاب‌های تصویری باکیفیت شکل گرفته است. این نخستین بار است که در ایران چنین پروژه بین فرهنگی میان استاد تصویرگر اروپایی و چند تصویرگر ایرانی انجام می‌شود و دستاورد آن در این گام، سه کتاب تصویری باکیفیت است که می‌توان به جرئت از آن‌ها به‌عنوان نقطه عطفی در انتشار کتاب‌های تصویری در چند دهه گذشته ایران نام برد.

کتاب «دیو سیاه و موش سفید» داستانی است تصویری که روند تغییر رفتار شخصیت اصلی داستان، دیوِ سیاه، را بازگو می‌کند. دیو سیاه با حیوان‌هایی که برای استراحت به دامان گرم و نرم او پناه می‌آورند با خشونت رفتار می‌کند تا این‌که دیو سفیدی کنار او می‌خوابد. دیو سیاه که تحمل مزاحمت دیگران را ندارد خشمگین می‌شود اما وقتی به او نگاه می‌کند، دیو سفید را زیبا می‌‌بیند و دل‌بسته‌اش می‌شود. در  این کتاب، نقش دوستی و محبت آن‌چنان پررنگ است که می‌تواند از دیوی خشن، موجودی مهربان بسازد.

کتاب «هفت اسب هفت رنگ» کتابی است با یک متن خیال‌انگیز و تصویرهایی زیبا و اثرگذار که یادآور کتاب‌های ادبیات کهن ایرانی است. داستان در خیال دخترکی روی می‌دهد که پاهایش از حرکت کردن ناتوان است. او از پنجره‌ی خیالش از دشتی گذر می‌کند، دشتی با هفت اسب. هر یک از اسب‌ها به رنگی‌اند و فقط اسب یک‌ام بی‌رنگ است. محمدهادی محمدی در کتاب «هفت اسب هفت رنگ» راز ماندگاری و جاودانگی را در بخشندگی می‌بیند و مسئولیت اجتماعی مخاطب را به او یادآور می‌شود.

«هویج پالتوپوش» روایت در هم پیچیدن مرزهای واقعیت و فرو رفتن در جهان رویاها است. جهانی بی‌مرز که پدیده‌ها چه طبیعی، چه جانوری، رنگی دیگر به خود می‌گیرند و می‌توانند دنیایی تازه بیافرینند که قوانین و قواعد خود را دارد. این روایت را خورشید و خرگوش می‌سازند. خورشید در آسمان، خرگوش در زمین. یکی بیدار است، یکی در خواب. در هر پیچ از روایت، زبان به خود برمی‌گردد تا مرزهای واقعیت و رویا را با پرسش‌های خود جدا کند، اما آن هم نمی‌تواند. گام به گام، خورشید و خرگوش در این بازی زبانی پیش می‌روند تا نقطه‌ای که خرگوش و خورشید یکی می‌شوند.

علاقه‌مندان به دریافت اطلاعات بیشتر و خرید هر یک از این سه اثر به صورت غیرحضوری می‌توانند با شماره ۸۸۵۵۳۵۲۸-۲۱ تماس بگیرند یا به سایت کتاب هدهد مراجعه کنند.

همچنین برای خرید حضوری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ و پنجشنبه ۹ تا ۱۲ به فروشگاه کتاب هدهد به نشانی تهران، خیابان اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان وفاکیش توحیدی (بیست‌وسوم)، کوی شایان، پلاک ۲۶، در سمت چپ مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: