کد خبر: 33891
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 فروردين 1397 - 08:32

داخلی

»

اخبار کتاب

بازنشر «اسرار و ابزار طنزنویسی» اثر مرحوم محسن سلیمانی

منبع : لیزنا
انتشارات «سوره مهر»، کتاب «اسرار و ابزار طنزنویسی» نوشته مرحوم محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی فقید ایران در صربستان را برای دومین نوبت باز نشر داد.
بازنشر «اسرار و ابزار طنزنویسی» اثر مرحوم محسن سلیمانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خبرنگار مهر، کتاب «اسرار و ابزار طنز نویسی» تألیف مرحوم محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی فقید جمهوری اسلامی ایران در صربستان از سوی انتشارات «سوره مهر»، تجدید چاپ شد.

این کتاب از سه فصل اصلی با عناوین «اصول طنزنویسی»، «قالب‌های طنزنویسی» و «طنزنویسی به روایت طنزنویسان» تشکیل شده است. این سه فصل کلی به ۳۱ بخش تقسیم شده‌اند و در هر یک از این بخش‌ها به جزییات طنزنویسی پرداخته شده است.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به واژه‌نامه انگلیسی ـ فارسی و فارسی ـ انگلیسی در انتهای کتاب اشاره کرد.

این کتاب در چاپ تازه خود در ۶۲۸ صفحه با قیمت ۳۵ هزار تومان تجدید چاپ شده است.

سلیمانی در بخشی از مقدمه خود بر این اثر نوشته است: «اسرار و ابزار طنزنویسی» را می‌توان گامی اولیه در این زمینه دانست که عاری از مشکلات و اشتباهات نخواهد بود؛ ولی امیدوارم انگیزه‌ای باشد تا دیگران هم در این حوزه بیشتر وارد شوند. عنوان این کتاب را به یاد منوچهر احترامی، «اسرار و ابزار طنزنویسی» گذاشتم که وی این نام را بر یکی از کلاس‌های خود نهاده بود همچنین از عمران صلاحی که در یکی از گفت‌وگوهایش آرزو می‌کند؛ روزی برسد که در ایران به مقوله طنزنویسی به صورت علمی پرداخته شود، اشاره کرده‌ام. در ایران کتاب‌های منبع و مرجع در ارتباط با مباحث نظری و علمی طنزنویسی کم است و این خلأ باعث شده که من تلاشی برای تدوین این کتاب در قالب تألیف ـ ترجمه داشته باشم ... در این کتاب از شخصیت‌های بزرگ حوزه طنز دنیا چون: وودی آلن، آرت بوخوالد، استیو مارتین، دیوید ایوانز و ... مطالبی به صورت ترجمه آورده شده است.

یادآوری می‌شود؛ مرحوم محسن سلیمانی، نویسنده و مترجم و وابسته فرهنگی ایران در صربستان، زمستان سال گذشته در حین مأموریت در کشور صربستان درگذشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: