کد خبر: 33915
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 فروردين 1397 - 14:07

داخلی

»

اخبار کتاب

کتابی برای آشنایی با قانون حمایت از مولفان، مصنفان و هنرمندان

منبع : لیزنا
کتاب «شرحی بر قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان» نوشته صفر بیگ‌زاده آروق، استادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران منتشر شد.
کتابی برای آشنایی با قانون حمایت از مولفان، مصنفان و هنرمندان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی ایرانداک، «شرحی بر قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان» توسط نشر کلک صبا وارد بازار کتاب ایران شده است.

در معرفی این کتاب می خوانیم:

قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان (مصوب ۱۱/۱۰/۱۳۴۸) نامبردارترین قانون مستقل و اختصاصی ایران در حوزه حقوق مالکیت فکری و چاپ و نشر است، که از زمان تصویب تاکنون جز در یک مورد هیچ اصلاحی نداشته است. از آن‌جا که آگاهی اصحاب قلم و اهالی نشر، اعم از نویسندگان و ناشران، از مفاد این قانون و نیز مقررات وابسته به آن ضرورت دارد و در واقع حقوق چاپ ونشر ایران عمدتا با توجه به مفاد این قانون طرح و بررسی می‌شود، کتاب حاضر درصدد است که به زبانی ساده و تا آن‌جا که ممکن است به دور از اصطلاحات و تعابیر دیریاب و دشوار حقوقی، این قانون را برای خوانندگان شرح دهد. مخاطبان اصلی این کتاب آنانی هستند که آگاهی بسنده در حوزه حقوق دارند و می‌خواهند در فرصت کم از عمده مطالب مقرر در این قانون آگاه شوند.

از همین رو، متن کتاب پردامنه و فنی نیست و نویسنده در قالب حدود ۷۰ صفحه به شرح قانون پرداخته است. همچنین برای آن‌که دسترسی به متن قانون و قوانین مرتبط با آن آسان شود از صفحه ۸۴ تا ۱۱۷ آن به درج این گونه قوانین اختصاص یافته است.

«شرحی بر قانون حمایت حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان» در 119 صفحه و به قیمت 10 هزار تومان در دسترس علاقمندان قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: