کد خبر: 34160
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 ارديبهشت 1397 - 16:44

داخلی

»

اخبار کتاب

«پی‌یر و لوسی» رومن رولان به چاپ دوم رسید

منبع : لیزنا
کتاب تحسین شده رومن رولان نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل با ترجمه مینو مشیری توسط نشر نو به چاپ دوم رسید.
«پی‌یر و لوسی» رومن رولان به چاپ دوم رسید

به گزارش لیزنا، کتاب «پی‌یر و لوسی» نوشته رومن رولان با ترجمه مینو مشیر توسط نشر نو به چاپ دوم رسید. این کتاب که با همکاری نشر آسیم منتشر شده است، سال 93 برای نوبت اول به چاپ رسیده بود.

«پی‌یر و لوسی» با قیمت 12 هزار تومان و با شمارگان 770 نسخه راهی بازار نشر شده است.

در مقدمه کتاب آمده است:

رومن رولان متولد 26 ژانویه 1866 در شهر کلامسی از ایالت بورگونی فرانسه است. از خانواده‌ای بورژوا و مرفه بود و توانست در پاریس و رم به تحصیلات عالیه دست یابد. تز دکترایش را درباره تاریخ اپرای اروپا پیش لولی و اسکارلاتی گذراند و پس از تدریس در دانشگاه‌های معتبری چون سوربن و اکول نورمال از سال 1912 تمام وقت به نویسندگی پرداخت.

ویژگی رومن رولان در تمامی نوشته‌هایش صلح‌طلبی و انسان‌گرایی است. او از تحسین‌کنندگان گاندی و تاگور بود و با آنها ملاقات و مکاتبه داشت. همچنین با ماکسیم گورکی، زیگموند فروید، هرمان هسه، ریچارد اشترواس، اشتفان زوایگ و بسیاری دیگر از بزرگان ادب و هنر دورانش دوستی و مکاتبه داشت. رولان اذعان می‌کرد که آثارش از فرانسوا رابله، ژان ژاک روسو، لئو تولستوی، ماهاتما گاندی، هانری برگسون و هرمان هسه تاثیر پذیرفته‌اند.

خوانندگان ایرانی با رومن رولان بیشتر به خاطر رمان 10 جلدی ژان کریستف (1904-1912) و رمان جان شیفته (1923) آشنایی دارند. اشتفان زوایگ در سال 1912 به مناسبت انتشار ژان کریستف چنین نوشت:

«این رویداد مهم، بیشتر پدیده‌ای اخلاقی است تا ادبی.»

ژان کریستف برای رومن رولان در گرفتن جایزه نوبل ادبیات در سال 1915 نقش بزرگی ایفا کرد.

هنگام آغاز جنگ جهانی اول رومن رولان در سوئیس اقامت داشت و جنگ را «خودکشی اروپل» نامید. برای اینکه بتواند آزادانه بنویسد و آثارش را منتشر کند 23 سال در سوئیس زندگی کرد و در آنجا بود که مقالات مهم و متعدد ضدجنگ خود را نوشت. بازتاب این مقالات در پاریس ترجمه شدن آنها به بسیاری از زبان‌های جهان (به استثنای آلمانی) بود. این مقالات نیز همراه با ژان کریستوف در گرفتن جایزه نوبل او در سال 1915 جایگاه ویژه‌ای داشتند.

پی‌یر یک هملت مدرن و امروزی است؛ افسرده ناامید و سرخورده از جهانی که در آن زندگی می‌کند. در حقیقت او جوان هجده ساله بورژوایی است که در دوران جنگ جهانی اول به خدمت سربازی فارخوانده شده است. رمان زیبای نپی‌یر و لوسی» داستان عشق پرشور و پاک دو دلداده جوان است که در آن آرمان‌های شفقت، صلح و انسان‌دوستی نویسنده مشهور و برنده جایزه نوبل، رومن رولا، و آرزوی او در داشتن جهانی عاری از خشونت، تجلی یافته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: