کتاب های پیشنهادی بیل گیتس برای تابستان امسال

به گزارش لیزنا به نقل از سایت روسی «سال ادبیات»، بنیانگذار شرکت مایکروسافت، در اینباره نوشته است: «شما در این کتاب ها در مورد اینکه چرا اتفاقات بد برای انسان های خوب رخ می دهد و همچنین در مورد اینکه بشریت از کجا آمده است، خواهید خواند.»

کتاب هایی که گیتس مطالعه آنها را توصیه می کند به شرح زیر است:

-- «لئوناردو داوینچی» نوشته والتر ایزاکسون

او در مورد این کتاب می نویسد: «با خواندن آن پی می‌برید که داوینچی چه انسان کامل و خاصی بوده است. او در زمان خود به درک تمام چیزهای شناخته شده روی کره زمین دست پیدا کرد».

او در مورد داوینچی، نقاش معروف عصر رنسانس توضیح می دهد: «وقتی به همه توانمندی ‌ها و معدود شکست ‌های داوینچی نگاه می‌کنید، مشخص ترین ویژگی که در تمام آنها به چشم می آید، حس کنجکاوی و شگفتی او است؛ چنانچه وقتی داوینچی قصد فهمیدن موضوعی را داشت، آن را از نزدیک بررسی می‌کرد، تمام اندیشه های خود را یادداشت می کرد و در نهایت سعی می‌ کرد آن را کشف کند».

-- «همه چیز به یک دلیل رخ می‌دهد و دروغ‌هایی که دوست دارم» نوشته کیت بولر

گیتس در مورد بولر می نویسد: «او به دنبال دلیل ابتلا به این بیماری بود. آیا این اتفاق آزمایشی بود تا شخصیت او را محک بزند؟ نتیجه آن، ایمان یافتن به سرنوشتی دردناک، عجیب و گاه خنده‌دار بود که در نهایت مرگ او را به دنبال داشت»

بولر، پروفسور مدرسه الهیات دوک بود. وی در 35 سالگی ازدواج کرد و دارای یک پسر شد. اما در همان زمان فهمید که مبتلا به سرطان پیشرفته روده بزرگ است.

-- «لینکلن در باردو» نوشته جورج ساندرز

وی درباره این کتاب می نویسد: «من تصور می‌کردم همه چیزهایی را که باید درباره آبراهام لینکلن بدانم، می‌دانم اما این رمان باعث شد دوباره بخش ‌هایی از زندگی او را مرور نمایم و به آنها فکر کنم».

-- «تاریخ بزرگ» نوشته دیوید کریستین

بیل گیتس می نویسد: «درک این که بشریت از کجا می‌آید، برای ترسیم مسیر بعدی ما انسان‌ ها حیاتی است».

گفتنی است این کتاب در مورد آغاز جهان با انفجار بزرگ در 14 میلیارد سال پیش و تاریخ جوامع بشری در گذشته، حال و آینده است.

-- «حقیقت محض» نوشته هانس روسلینگ، اولی روسلینگ و آنا روسلینگ

گیتس توضیح می دهد: «هانس که سال گذشته درگذشت، به عنوان یک سخنران باهوش عرصه بهداشت جهانی، راهی جدید از درک حقایق اساسی درباره جهان را ارائه می ‌دهد. این راه نشان می‌دهد که چگونه جهان به جای بهتری تبدیل می‌شود و چه نقاطی از جهان هنوز به بهتر شدن نیاز دارند. او در این کتاب از زندگی خود داستان ‌هایی باورنکردنی روایت کرده است».

گفتنی است، بیل گیتس معمولا هر سال مجموعه‌ ای کتاب منتخب خود را در  وبلاگش معرفی می‌ کند.

ترجمه: زهرا شریفی