کد خبر: 34707
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 خرداد 1397 - 09:09

داخلی

»

اخبار کتاب

هفته آینده برگزار می شود

آزمون متقاضیان نخستین دوره دانش افزایی تربیت مدرس زبان فارسی بنیاد سعدی

منبع : لیزنا
مدیر آموزش بنیاد سعدی از برگزاری آزمون تعیین سطح متقاضیان شرکت در نخستین دوره بلند تربیت مدرس زبان فارسی طی هفته آینده خبر داد.
آزمون متقاضیان نخستین دوره دانش افزایی تربیت مدرس زبان فارسی بنیاد سعدی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، عباس نجار، مدیر آموزش این بنیاد در همین خصوص گفت: بنیاد سعدی سال های پیش یک دوره بلند مدت دانش افزایی زبان فارسی در تابستان برگزار می کرد که سال گذشته برای نخستین بار در این دوره، کلاس تربیت مدرس نیز برای زبان آموزان سطح فوق میانی ، پیشرفته و ماهر برگزار شد. امسال تصمیم گرفتیم با توجه به اهمیت دوره تربیت مدرس و افزایش تعداد متقاضیان آن، دوره بلند مدت دانش افزایی خود را طی دو زمان متفاوت و به تفکیک دوره تربیت مدرس زبان فارسی و دوره فارسی آموزی برگزار کنیم.

وی افزود: دوره تربیت مدرس زبان فارسی از اواخر تیرماه امسال آغاز خواهد شد. این دوره، نخستین دوره بلند مدت تربیت مدرس زبان فارسی بنیاد سعدی و مخصوص استادان زبان فارسی و فارسی آموزان سطح فوق میانی، پیشرفته و ماهر است. بیش از 90 نفر برای این دوره ثبت نام کرده اند که مرحله اول آزمون تعیین سطح مهارت گفتاری آنها هفته آینده به صورت برخط(آنلاین) توسط کارشناسان بنیاد سعدی برگزار خواهد شد. مرحله دوم، شامل آزمون های  چهار گزینه­ ای و  نوشتاری نیز در ایران از پذیرفته شدگان اخذ خواهد شد.

مدیر آموزش بنیاد سعدی با بیان آنکه این دوره طی یک ماه برنامه ­ریزی شده است، گفت: پذیرفته شدگان این دوره در این مدت مهارت هایی مانند آزمون سازی، فنون و روش تدریس گفت و گو، شنیدن، خواندن، نوشتن، دستور و واژگان و همچنین روش تدریس کتاب های تالیف بنیاد سعدی مانند «گام اول» و «مینا» را  طی 100 ساعت فرا خواهند گرفت.

نجار همچنین با بیان آنکه در پذیرش متقاضیان دوره تربیت مدرس بنیاد سعدی، دارندگان مدرک تحصیلی در یکی از رشتههای مرتبط با ایرانشناسی، شرق شناسی یا زبان و ادبیات فارسی در اولویت هستند، افزود: افرادی که سابقه فعالیت آموزشی یا پژوهشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دارند، استادان ایرانی و غیر ایرانی زبان فارسی در خارج از کشور و دانشجویان خارجی و غیر ایرانیانی که در داخل ایران زبان فارسی آموخته اند نیز واجد ثبت نام در این دوره بوده اند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: