کد خبر: 34900
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 16 خرداد 1397 - 14:32

داخلی

»

اخبار کتاب

بهترین باشگاه های کتابخوانی در تاریخ: از دوره افلاطون تا امروز (2)

منبع : لیزنا
 امروزه باشگاه های معروف کتابخوانی  بیشتر در فضای مجازی ایجاد می شوند و خوانندگان و دنبال کنندگانی از سراسر دنیا می توانند با عضویت در آنها در بحث های گروهی آن شرکت کنند، کتاب های محبوب دیگران را بشناسند و خود کتاب پیشنهاد دهند.
بهترین باشگاه های کتابخوانی در تاریخ: از دوره افلاطون تا امروز (2)

به گزارش لیزنا به نقل از سایت livelib، در طول تاریخ، باشگاه های کتاب خوانی ارائه دهنده افکار بزرگ، فرصتی را برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و بحث در مورد آنها ایجاد می کردند. در قسمت اول این مقاله 12 باشگاه معروف از دوران افلاطون تا باشگاه کتابخوانی اپرا وینفری، مجری تلوزیونی معروف در امریکا معرفی شد. در قسمت دوم 13 باشگاه که بیشتر در دنیای مجازی فعالیت می کنند معرفی می شوند. 

 باشگاه کتاب های تاریخی

این باشگاه کتاب یکی از بزرگترین گروه های تاریخی و غیر انتفاعی در اینترنت است که در سال 2008 تاسیس شده.

 

پیدا کردن مکانی بهتر با شرکت کنندگانی از 171 کشور برای بحث در مورد داستان هایی که جهان را شکل داده اند به شکلی که ما آن را می دانیم، سخت است.

 اگر به تاریخ علاقمند هستید، این باشگاه کتاب مخصوص شماست.

باشگاه کتاب های تاریخی شامل زندگی نامه ها، تاریخ نظامی، تاریخ POTUS  (رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا: President Of The United States)، تاریخ باستان، داستان های تاریخی، رویدادهای کنونی، شعر، موسیقی، حقوق مدنی، هنر، معماری، تاریخ ادیان، تاریخ دریانوردی و غیره، با تأکید بیشتر بر کتاب های علمی محبوب می شود.

بحث در مورد کتاب محبوب ماه به وسیله اهدای جوایز و ورود کتاب به لیست پرفروش ها برجسته می شود.

در حال حاضر باشگاه در حال مطالعه «در مورد سیاست» اثر آلن رایان در طول یک سال و مقالات فدرالیستی در طول یک سال و نیم است. در حال حاضر هر کسی که می خواهد می تواند عضو باشگاه شود، اما فراموش نکنید که خود را به دیگر شرکت کنندگان معرفی کنید! حدود 16 هزار عضو وجود دارند که با ورود تازه وارد ها خوشحال می شوند.

 

باشگاه کتابخوانی بهترین کتاب

هشدار: عضویت در این گروه اعتیاد آور است!

اگر فکر می کنید فهرست کتاب های شما خیلی خواندنی هستند، منتظر دیدن تا این باشگاه کتاب بمانید. به گفته اعضای آن، شما نباید فقط چند کتاب آن را بخوانید بلکه باید همه کتاب ها را مطالعه کنید. بله! جزئی از این 17هزار خواننده خوشحال بودن، زمانی که شما کیف پول خود را در کتاب فروشی خالی می کنید، واقعا سخت است.

این باشگاه محل خوبی برای پیدا کردن کتاب های عالی برای خود و توصیه آن به دیگران است. برای شروع کافی است وبلاگ را باز کنید!

 

دور دنیا در 80 کتاب

خواندن  یک معجزه است زیرا اجازه می دهد بدون خارج شدن از خانه خود سفر کنید! اگر طرفدار ادبیات و یا سفر هستید، این باشگاه کتاب فقط برای شما ایجاد شده است.

Around The World in 80 Books  (ATW80) در سال 2011 ایجاد شد، اما فعالیت خود را به عنوان یک چالش باشگاه کتابخوانی در سال 2009 آغاز کرد.

عضویت در ATW80 برای هر کسی که «دوست دارد کتاب هایی از سراسر جهان را بخواند» آزاد است. در حال حاضر، آنها لیستی از حدود  40هزار کتاب دارند که بر اساس مکان فهرست بندی شده اند و هر ماه آن را دوباره آپدیت می کنند.

 

بین دو کتاب

فلورانس ولچ، خواننده گروه موسیقی بریتانیا  «Florence+The Machine»، در سال 2012 کاملا تصادفی این باشگاه کتابخوانی را راه اندازی کرد. او به کتابفروشی ها علاقمند است و اغلب می توان او را در پشت قفسه کتابفروشی ها دید.  پس از اینکه این خواننده عکس خود در کتاب فروشی را در توییتر قرار داد، طرفدارانش صفحه این باشگاه را در فیس بوک ایجاد کردند.

در حال حاضر پیشنهادات کتاب هم از طرف او و هم از طرف طرفدارانش در این صفحه قرار می گیرد که به گفته خود فلورانس تاثیر زیادی بر وی داشته است.

نیاز به توضیح نیست که طرفداران این خواننده به شدت از این صفحه پشتیبانی می کنند. از زمان تأسیس باشگاه بین دو کتاب، ولچ کتاب ترانه ها و اشعار خود را با عنوان «Useless Magic» نوشته است.

 

هیچ وقت برای خواندن کلاسیک ها دیر نیست

این که در دوران دبیرستان، زمانی که لازم باشد در مدت چهار سال کتاب های کلاسیکی را که برای طول زندگی شما بیش از حد زیاد است، بخوانید، احساس افسردگی نکنید کار سختی است؛ اما در سایه این باشگاه کتابخوانی شما می توانید به حدود 3هزار خواننده که در تلاش برای درک آثار بزرگ ادبی هستند، بپیوندید.

NTLTRC که در سال 2014 تأسیس شده است، شامل کلاسیک های جهان و همینطور آثار آمریکایی/ انگلیسی است.

مهمترین مساله خواندن برای لذت است. آنها آثار کلاسیک را شامل این مشخصات می دانند: بیش از 50 سال قدمت دارد، چیزهای خوبی از گذشته ها دارد، قابل توجه و تاثیر گذار و قابل تشخیص است.

 در باشگاه عضو شوید تا ببینید که  این کتاب های قدیمی و محبوب از چه  ویژگی های خاصی برخوردارند!

 

قفسه مشرک ما (Our Shared Shelf)

اگر شما هم همانند ما کتاب خواندن را دوست دارید، قطعا در مورد باشگاه کتابخوانی اما واتسون شنیده اید. این بازیگر باشگاه را در سال 2016 تأسیس کرد و باشگاه از آن زمان تا به حال به یک مرکز حساس جهانی تبدیل شده است.

واتسون سفیر سازمان ملل متحد است و در بخش زنان سازمان ملل متحد بری برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در سراسر جهان فعالیت می کند. تمایل مستمر وی در مورد مسائلی که امروزه زنان با آن روبرو هستند، باعث شد تا او Our Shared Shelf را ایجاد کند. واتسون از باشگاه کتابخوانی خود به عنوان یک جایگاه برای به اشتراک گذاری تجربیات و برقراری ارتباط با خوانندگان استفاده می کند.

قفسه مشرک ما یک کتاب را در ماه می خواند و درباره آن صحبت می کند. این باشگاه «بحث های داغ و پرشور، کنجکاوی فکری و تعاملات احترام آمیز» را مورد تشویق قرار می دهد.

 

باشگاه کتاب اندرو لاک

هنگامی که درباره اندرو لوک می شنوید، احتمالا او را با توپ فوتبال تصور می کنید و نه با یک کتاب.  بنابراین وقتی اندرو لاکدر سال 2016 باشگاه کتابخوانی خود را تاسیس کرد، برای بسیاری جای تعجب داشت. از آن زمان، او به عنوان یک خواننده پرشور و علاقه مند به بحث در مورد آنچه که خوانده است، شناخته شده.

انگیزه او برای ایجاد این باشگاه مصاحبه ای با Men در شهر بلرزر در سال 2015 بود. راجر بنت و مایکل دیویس در مورد باشگاه کتاب اندرو لاک یک شوخی کردند و به زودی هشتک #ALBookClub در توییتر ایجاد شد. و در نهایت اندرو لوک به طور رسمی این باشگاه را با راه اندازی یک سایت تاسیس کرد.

اعضای باشگاه کتاب مانند «اعضای یک تیم» در نظر گرفته شده و به دو دسته تقسیم می شوند: Rookies (اعضای جوان) و Veterans (اعضای با تجربه). هر ماه اندرو یک کتاب را برای هر گروه توصیه می کند. سپس در مورد این کتاب ها از طریق هشتگ #ALBookClub در وب سایت او بحث می شود.

 

ادیب (Belletrist)

Belletrist یکی دیگر از باشگاه های کتابخوانی است که سال گذشته توسط بازیگر نقش معروف، اما رابرتز تاسیس شده است. این باشگاه به دنبال کتاب های عالی و افرادی که آنها را خوانده اند.

Belletrist هر ماه را به یک کتاب و همچنین یک کتابفروشی مستقل اختصاص می دهد.  هم کتاب و هم کتابفروشی توسط اما رابرتز و یکی از بنیانگذاران باشگاه او، کارا پریس انتخاب شوند. کتاب ماه آپریل آنها «لورا و اما» اولین اثر ادبی کیت گریتد و کتابفروشی پیشنهادیشان Farley’s Bookshop واقع در نیو هاپ پنسیلوانیا بود. وب سایت باشگاه دارای برچسب تبلیغاتی برای هر دو است!

 

 Goodreads Choice Award Book Club (انتخاب سایت Goodreads)  

این باشگاه کتابخوانیِ رسمیِ غیر رسمی شما را در کتاب های برندگان سالانه Goodreads Choice Award  غرق خواهد کرد. شما در یک ماه، چند کتاب می خوانید، اما اجازه ندهید این شما را بترساند - شما احتمالا قبلا برخی از آنها را خوانده اید!

جوایز انتخاب Goodreads توسط خوانندگان در پایان هر سال تعیین می شود، این تنها جایزه بزرگ کتاب در این زمینه است. خوانندگان، کتاب مورد علاقه خود را در 20 دسته مختلف (از جمله داستانی،  هیجانی، فانتزی و فانتزی تاریخی) انتخاب می کنند، کتابی با بیشترین آرا دریافت شده در هر گروه برنده می شود.

باشگاه کتابخوانی Goodreads Choice Awards Book جای خوبی برای دریافت تمام کتاب هایی است که شما می خواستید سال گذشته بخوانید، اما هرگز به آنها دسترسی نداشتید.

اینجا همچنین مکانی ایده آل برای بحث در مورد علاقه مندی های قدیمی شما است. در باشگاه کتاب چه چیز دیگری لازم است؟

 

 آخرالزمان در هر زمان (Apocalypse Whenever)

این فعالترین باشگاه کتابخوانی با موضوع دوره آخرالزمان، پس از آن دوره و ضد آرمانی است. شرکت کنندگان کتاب ها را در چند ماه می خوانند و به طور منظم کتاب های مورد علاقه خود را پیشنهاد می کنند. آنها کتابهایی مانند «همه بچه های کوچک» جو فورنس، «داستان خدمتکار» مارگارت آتوود، «سال اول» نورا رابرتز و «جاده کورمک» مک کارتی را خوانده اند.

  با توجه به طرح برخی از کتاب ها و بحث ها در این سایت، آخرالزمان برای افراد بالای 18 سال است.

 

همه بجز من این کتاب را خوانده اند (Everyone has Read This but Me)

این باشگاه مخصوص 6 نوع افراد است:

1.افرادی که کلاسیک ها را از دست داده اند،

2. افرادی که در دبیرستان در کلاس ادبیات می خوابیدند،

3. افرادی که کتاب های محبوب خریداری می کنند، اما آنها را نمی خوانند،

4. افرادی که به گفته ها در مورد کتابهایی خاص گوش می دهند و احتمالا د نهایت آنها را می خوانند،

5. افرادی که می خواهند کتاب های خارج از سبک معمول خود را بخوانند،

6. فرادی که می خواهند درخواست اعضای خانواده/ دوستان/ همکاران خود را برآورده کنند، کسانی که دائما و در طول چند سال خواندن یک کتاب را پیشنهاد می دهند.

این باشگاه هر ماه، سه کتاب را برای خواندن انتخاب می کند - یک اثر کلاسیک، یک کتاب محبوب و یکی از فهرست دنبال شونده ها. دنبال شونده ها کتاب هایی هستند که باشگاه قبلا آن را خوانده و می خواهد که دیگر اعضا آنها را دنبال کنند.

 

وابستگان به ادبیات نوجوانان (Addicted to YA)

آیا شما کتاب های سبک young adult را تحسین می کنید؟ پس این باشگاه کتاب برای شماست. وابستگان به YA محل ایده آلی برای به اشتراک گذاشتن افکار خود در مورد کتاب نوجوانان با همفکران است. بحث های گروهی بر اساس کتاب در حال خوانده شدن  و شخصیت های مورد علاقه شرکت کنندگان  انجام می گیرد.

برخی از کتاب هایی که در باشگاه در ماه آوریل خوانده شدند عبارتند از: «The Hazel Wood»  اثر ملیسا آلبرت، «To Kill a Kingdom» اثر الکساندرا کریستو، «The Upside ofUnrequited» اثر بکی آلبرتالی. با حدود 30 هزار عضو ، این باشگاه سرشار از دیدگاه های مختلف نسبت به ادبیات نوجوان است.

 

باشگاه کتاب سایت Mission

اشتباه نکنید، ما باشگاه کتاب خودمان را راه اندازی می کنیم! هر دو هفته یک بحث جالب درباره کتاب انتخاب شده انجام خواهیم داد.

 آیا می خواهید شرکت کنید؟ فقط به گروه ما در فیس بوک بپیوندید. اولین کتابی که برای خواندن انتخاب شد «پوست و گوشت در بازی» اثر نسیم نیکلاس طالب بود.

سپس ما یک Facebook Live را در گروه فیس بوک میزبانی خواهیم کرد؛ جایی که ما به طور مفصل موضوعات مطرح در این کتاب را مورد بحث قرار خواهیم داد، کتاب را به طور صادقانه بررسی می کنیم، به سوالات و نظرات بینندگان پاسخ می دهیم و ایده های عملی و نتیجه گیری هاب کلیدی را که می تواند در زندگی روزمره به کار رود، به اشتراک می گذاریم.

ترجمه: زهرا شریفی

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: