کد خبر: 34930
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 خرداد 1397 - 08:53

داخلی

»

اخبار کتاب

پیام صالحی در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی

منبع : لیزنا
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی را تسلیت گفت.
پیام صالحی در پی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

فقدان حکیم متاله، محقق ژرف اندیش و عالم متخلق، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی موجب تاثر و تاسف گردید.

آن شخصیت علمی کم نظیر، در عمر پرثمر خویش محضر بسیاری از بزرگان و عالمان را درک کرد و علاوه بر تلمذ در محضر حضرات آیات بروجردی و امام خمینی-رحمت الله علیهما- قریب به دو دهه با مفسر بزرگ معاصر علامه طباطبایی(ره) مانوس بود و از محضر نورانی ایشان کسب فیض نمود.

نقش آفرینی مرحوم دکتر احمدی در آغازین روزهای انقلاب اسلامی و تلاش برای بازگشایی دانشگاه ها در ستاد انقلاب فرهنگی و بعدها حضور مستمر و موثر این شخصیت برجسته علمی و دانش آموخته فلسفه غرب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین تاسیس دانشگاه تربیت مدرس با هدف تعلیم و پرورش استادان مبرز و شایسته، در کنار انبوه مقالات و تالیفات و فعالیت های ارزشمند علمی، تحقیقاتی و اجرایی و تربیت صدها شاگرد در دو نهاد حوزه و دانشگاه و سعی مجدانه و مدیریت ایشان در انتشار هزاران اثر علمی در انتشارات "سمت"، اوراق زرینی از دفتر زندگانی پرافتخار آن فقید سعید است که روشنی بخش و چراغ راه جویندگان حقیقت و معرفت خواهد بود.

اینجانب درگذشت این دانشمند بزرگ و یار دیرین انقلاب، امام راحل و رهبری معظم را به عموم هموطنان، به ویژه جامعه دانشگاهی و حوزوی و نیز خانواده مکرم ایشان صمیمانه تسلیت می گویم و در آخرین روزهای ماه رحمت و مغفرت، از پیشگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و همنشینی با صالحان و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی مسالت دارم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: