کد خبر: 35304
تاریخ انتشار: جمعه, 08 تیر 1397 - 23:06

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری شب حمید خطیب شهیدی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان

منبع : لیزنا
مجله بخارا با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی، موزه ملی ایران، پژوهشگاه میراث فرهنگی و پژوهشکده باستان شناسی در ساعت پنج بعد از ظهر شنبه 9 تیر شبی را به افتخار حمید خطیب شهیدی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان برگزار می کند.
برگزاری شب حمید خطیب شهیدی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی مجله بخارا، در ادامه شب هایی که مجله بخارا برای استادان میراث فرهنگی در زمینه های گسترده این رشته برگزار کرده، با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی، موزه ملی ایران، پژوهشگاه میراث فرهنگی و پژوهشکده باستان شناسی در ساعت پنج بعد از ظهر شنبه 9 تیر شبی را به افتخار حمید خطیب شهیدی در تالار فردوسی خانه اندیشمندان واقع در خیابان نجات اللهی برگزار می کند. چهاررراه ورشو برگزار می نماید. در این مراسم استادان: سید محمد بهشتی ، ناصر نوروزاده چگینی، بهروز عمرانی ، جبرییل نو کنده  و مهرداد ملکزاده سخنرانی خواهند داشت.

حمید خطیب‌شهیدی در سال 1327 در مراغه زاده شد. وی در سال 1351 کارشناسی باستان‌شناسی خود را از دانشگاه تهران اخذ کرد و پس از آن در سال 1975 دکتری خود را از دانشگاه ناپل شرقی (ایتالیا) گرفت. او به زبانهای انگلیسی، ترکی و ایتالیایی مسلط است. تخصص اصلی او بررسی وجوه تاریخی و فرهنگی برآمدن تمدن اورارتو در شمال غرب ایران و نیمه شرقی فلات آناتولی است و از او در این باره کتابها و مقالات متعددی به فارسی و انگلیسی و ایتالیایی منتشر شده است.
خطیب‌شهیدی از 1352 تا 1365 کارشناس مرکز باستان‌شناسی ایران، از 1356 تا 1358 استادیار دانشگاه فارابی اصفهان (دانشگاه هنر کنونی) و از 1377 تا 1390 استادیار گروه آموزشی باستان‌شناسی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس بوده، و راهنمایی و مشاور تعداد پرشماری رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد را برعهده داشته است.
او نزدیک به 40 فصل برنامه میدانی باستان‌شناختی را در گوشه و کنار ایران و از جمله محوطه‌های آغاز دوران تاریخی، و فرهنگ و تمدن اورارتویی چون بسطام و حسنلو، سرپرستی و راهبری کرده است.
او عضو هیئت تحریریه و گروه مشاوران علمی مجلات علمی و پژوهشی و دانشگاهی چندی است.
افزون بر آن او از میانه دهه 1380 بدین‌سو عضو مؤثر کارگروه تخصصی واژه‌گزینی باستان‌شناسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: