کد خبر: 35362
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 تیر 1397 - 11:41

داخلی

»

اخبار کتاب

رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری «نشان شیرازه» منصوب شدند

منبع : لیزنا
با حکم معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه «نشان شیرازه» منصوب شدند.
رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری «نشان شیرازه» منصوب شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حکم محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد مجتبی حسینی به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه «نشان شیرازه»  منصوب شد.

بر اساس احکام صادر شده، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا زائری، نیکنام حسینی‌پور، افشین داورپناه، فرزاد ادیبی، علیرضا اسماعیلی، علی ثابت و احمد مسجد جامعی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه «نشان شیرازه» انتخاب شدند.

در متن حکم رئیس شواری سیاست‌گذاری این رویداد فرهنگی آمده است:

«نظر به تخصص، دانش و شایستگی‌های جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «رییس شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه نشان شیرازه» که توسط خانه کتاب برگزار می‌شود، منصوب می‌شوید.

ابعاد ظاهری و زیبا شناختی کتاب، یقینا یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مولفه‌های کتاب به شمار می‌آید  که ایرانیان از دیرباز در آن صاحب اندیشه و سبک بوده‌اند، اما به نظر می‌رسد در بازار انبوه تولید کتاب در ایران، دیگر کمتر چنین جنبه‌های مهمی، به دقت و شایستگی مورد توجه اصحاب نشر قرار می‌گیرد.

امید است با توجه به اهتمام، دانش و علاقه جنابعالی در این زمینه، با سیاست‌گذاری‌های مفید و کارآمد در «جایزه نشان شیرازه» به ارتقای سطح کمی و کیفی ظاهری و زیبا شناختی کتاب کمک شود.»

همچنین در متن حکم اعضای شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه «نشان شیرازه» آمده است:

«توجه به ابعاد ظاهری آثار تولید شده در حوزه مکتوب از دیر باز  مورد توجه ایرانیان خوش ذوق بوده است و هر کوششی با هدف ارتقاء کیفی وضعیت کتاب، کتابخوانی و نشر کشور، گامی است موثر در مسیر رشد آگاهی جامعه ایرانی و قدمی است به سمت کیفیت بخشی به زندگی و تعالی معنوی.

در راستای چنین هدفی و نظر به تجربه و دانش جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان عضو شورای سیاست‌گذاری سومین دوره دو سالانه «نشان شیرازه» منصوب می‌شوید.

امید است به پشتوانه دانش و دقت نظر شما، دو سالانه نشان شیرازه  این بار سودمند‌تر به بار بنشیند و مجموعه نشر، فرهیختگان و علاقمندان به کتاب از آن بهره مند شوند.»

«نشان شیرازه» جایزه‌ای است که هر سال به «شکل» (فیزیک) کتاب‌های منتشر شده و پدیدآورندگان هنری آن (تیم هنری) بر مبنای ارزش‌های توأم «زیبایی» و «عملکرد» اهدا می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: