میرجلالی: دانشگاهی که تنها به آموزش می‌پردازد دبیرستانی بزرگ است نه دانشگاه

 به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، میرجلال الدین کزازی پژوهشگر برجسته ایران در زبان و ادب فارسی در آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره پایان نامه سال دانشجویی اظهار کرد: بسیار خرسندم که بخت با من یار شد و بار دیگر به همدان نخستین کانون تاریخ و تمدن جهان قدم گذاشتم.

کزازی با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها دچار نقص هستیم و این نقص باعث می‌شود که دانشجوی خوبی به جامعه تحویل داده نشود، یادآور شد: دانشگاهی که تنها به آموزش می‌پردازد دانشگاه نیست و دبیرستانی بزرگ است.

وی با طرح این پرسش که چرا دانشی که در دانشگاه می‌آموزیم به کار نمی آید؟ پاسخ داد: متاسفانه دانشگاه‌ها با نیازهای کنونی جامعه بیگانه هستند.

کزازی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ما تنها به آموزش می‌پردازند، تصریح کرد: چندی است که بر آن شده که به بحث پژوهش نیز توجه شود اما باید گفت حتی اگر دانشگاه‌ها در پژوهش نیز کارآمد و پیشگام شوند، باز هم دانشگاه آنچه باید نیست.

پژوهشگر برجسته ایران در زبان و ادب فارسی یادآور شد: دانشگاه، آموزش و پژوهش هنگامی بازدهی خواهد داشت که به رده و پایه بینجامد که من آن را اندیشه ورزی می‌نامم اما دانشگاه‌های ما به آن رده سوم نمی‌رسند.