کد خبر: 37584
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 مهر 1397 - 11:20

داخلی

»

اخبار کتاب

جشن امضا ی «احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» برگزار شد

منبع : لیزنا
جشن امضا و معرفی کتاب " احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند" در انتشارات علمی فرهنگی برگزار شد.
 جشن امضا ی «احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» برگزار شد

  به گزارش لیزنا، در تاریخ 28 مهر ماه سال جاری معرفی و جشن امضای کتاب "احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند" برگزار شد. این کتاب یکی از 4 کتاب ایرانی راه‌یافته در فهرست کلاغ سفید مونیخ 2018 بوده است.

این مراسم که با حضور بیوک ملکی، شاعر و منتقد ادبیات کودک و نوجوان؛ حسین تولایی شاعر کتاب و نوشین نوشین خائفی اشکذری، تصویگر و سایر شاعران و نویسندگان کتاب کودک و نوجوان در فروشگاه شماره 2 انتشارات علمی فرهنگی برگزار شد.

بیوک ملکی سخنرانی خود را از اهمیت و ضرورت شعر برای نوجوانان آغاز کرد و خاطرنشان کرد اکثرا ناشران کتاب‌های شعر به ویژه کتاب‌های نوجوان را چاپ نمی‌کنند و تیراژ این کتاب‌ها بسیار پایین است و به دست مخاطبان اصلی نمی‌رسد. این مسئله درباره شعر سپید حوزه کودک و نوجوان سخت‌تر است.

 اگر در اشعار شاعران سپید سرای بزرگی مانند شاملو نگاه کنیم متوجه یک وزن ناخواسته در اشعار می‌شویم که این به جهت آشنایی شاملو و شاعران سپیدسرای بزرگ با وزن و ویژگی‌های شعر است. تولایی نیز شعر و وزن شعر را می‌شناسد و اگر این کتاب را تورق کنید متوجه وجود وزن و آهنگ در کلمات آن خواهید شد.

حسین تولایی ضمن تشکر از انتشارات علمی فرهنگی و حضور شاعران و فرهیختگان در این مراسم، ابراز خرسندی از دیده شدن کتاب در سطح جهانی داشت و اظهار کرد که در حال حاضر خود شعر نوجوان در وضعیت خوبی قرار دارد اما در حوزه نشر و توزیع این کتاب‌ها مشکلات فراوانی وجود دارد که لازم است در این حوزه بازنگری ویژه‌ای شود و نوجوانان را به عنوان شهروند بپذیریم و کتاب‌ها و اشعار درخور و شایسته‌ای در اختیار مخاطبان قرار دهیم. همچنین به کیفیت و طراحی این دست کتاب‌ها می‌بایست توجه شود، نوجوان امروز رقبت کمتری به مطالعه کتاب‌های منگنه شده و با کیفیت پایین را دارد.

نوشین خائفی در ادامه اشاره داشت که در تصویرگری این کتاب به عنوان کار سفارشی نگاه نشده و با اشعار این کتاب ارتباط برقرار کرده و تصاویر را با توجه به روحیات و حس خود از کتاب انجام داده است.

بیوک ملکی در تایید حرف ایشان اظهار کرد که اکثر تصویرگران حتی تصویرگران با سابقه به دولایه بودن و پیام داشتن کتاب‌های نوجوان توجه نمی‌کنند و بسیاری از نوجوانان از تصویرگری کتاب‌ها گلایه‌مند هستند که تصاویر کتاب کودکانه است. خوشبختانه تصویرگری این کتاب کاملا جذاب و مناسب روحیه نوجوانان امروز است و این موفقیت نشان از توانمندی تصویرگران جوان ماست.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: