کد خبر: 37720
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 آبان 1397 - 15:15

داخلی

»

اخبار کتاب

 فائزه فرهودی در برنامه بامدادی صبحانه:

حضور دکتر فائزه فرهودی در برنامه زنده صبحانه / در کتابخوان بارآوردن کودکان تلاش شود

منبع : لیزنا
دکتر فائزه فرهودی،کارشناس برنامه های رادیو و تلویزیون در امر کتاب،  به مناسبت آغاز بیست و ششمین هفته کتاب، در برنامه زنده بامدادی «صبحانه» که ساعت 7 تا8  صبح از شبکه نور قم پخش می‌شود به عنوان میهمان ویژه حضور پیدا کرد.
حضور دکتر فائزه فرهودی در برنامه زنده صبحانه / در کتابخوان بارآوردن کودکان تلاش شود

به گزارش لیزنا، برنامه صبحانه برنامه اي است با رويكرد ايجاد نشاط و انرژي در ساعات ابتدايي صبح که  به اطلاع رساني پيرامون موضوعات اجتماعي می پردازد و از شبکه استانی قم پخش می شود. در هر برنامه، يك مهمان از جوانان نخبه، كار آفرينان و فعالان بخش هاي مختلف فرهنگي، هنري و اقتصادي  حضور پيدا مي‌كند و در مورد موفقیت ها و فعالیت های تخصصی خود صحبت می کند.

چهارشنبه بیست و سوم آبان ماه، دکتر فائزه فرهودی؛ دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی، به مناسبت آغاز بیست و ششمین هفته کتاب، میهمان ویژه و جوانه نخبه برنامه صبحانه بود.

وی در ایم برنامه گفت: سرمایه گذاری و تمرکز بر نسل آینده و کودکان برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، مهمترین رویکرد جامعه کتابداری باید باشد. تغییر دادن ساختار ذهنی بزرگسالان و وادار کردن کسانی که سال هاست زندگی آنها بدون کتاب و مطالعه گذشته به کتابخوانی، به مراتب سخت تر و دشوارتر است. اما این بدان معنا نیست که طرح و برنامه ای برای کتاب خوان کردن بزرگسالان نداشته باشیم اما تمرکز اصلی بر گروه سنی کودکان باشد. و

فرهودی افزود: والدین در کنار تمام وسایلی که برای کودکان و تجهیز اتاق کودکان خریداری می کنند قفسه‌ای هم از کتاب های این رده سنی فراهم کنند و در اختیار کودکان قرار دهند و به شکل عملی، در کتابخوان بارآوردن کودکان تلاش شود نه صرفا با صحبت کردن.

 همچنین ویاز بازار کار رشته علم اطلاعات و دانش شناسی صحبت کرد و گفت: با توجه به جمعیت فارغ التحصیل در این رشته که متخصص امر کتابداری و اطلاع رسانی هستند به جاست که متخصصین این رشته در کتابخانه ها به کارگیری شوند و از استخدام فارغ التحصیلان سایر رشته ها در کتابخانه ها جلوگیری شود.

کارشناس برنامه های رادیو و تلویزیون در امرکتاب، رادیو معارف، رادیو مرکز لرستان و صدا و سیمای مرکز قم، در پایان تاکید کرد: برنامه سازان و تهیه کنندگان محترم صدا و سیما نسبت به قضیه کتاب و مطالعه بیشتر اهتمام کنند و آیتم ها و برنامه های بیشتری را در حوزه کتاب و کتابخوانی بسازند و در این راه خلاقت و نوآوری داشته باشند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: