کد خبر: 37840
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 آذر 1397 - 09:29

داخلی

»

اخبار کتاب

سخنرانی جایگاه سنایی‌پژوهی در ادبیات تطبیقی و مطالعات ایران‌شناسی

منبع : شهر کتاب
چهل‌وهشتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سنایی در روز چهارشنبه ۲۱ آذر به بررسی «جایگاه سنایی‌پژوهی در ادبیات تطبیقی و مطالعات ایران‌شناسی» اختصاص دارد.
سخنرانی جایگاه سنایی‌پژوهی در ادبیات تطبیقی و مطالعات ایران‌شناسی

 به گزارش لیزنا، سنایی‌پژوهی درحوزه‌ی پژوهش‌های تطبیقی و مطالعات ایران‌شناسی، فراز و نشیب‌ها و پستی و بلندی‌هایی داشته است. ازاین رو، سنایی‌پژوهی دراین حوزه، نیازمند آسیب‌شناسی جدی است و بنابه دلایلی، به رغم تأثیر حکیم سنایی بر فرهنگ و اندیشه‌ی ایرانی، در مطالعات تطبیقی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در این میان، کتاب «حکیم اقلیم عشق» نوشته‌ی پروفسور دوبروین، استاد دانشگاه لیدن هلند، دریچه‌های جدیدی فراروی پژوهشگران سنایی‌پژوهی گشوده که از نظر گستردگی، نکته‌بینی و روش‌پژوهش، بسیار در خور توجه است.

 چهل‌وهشتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی سنایی در روز چهارشنبه ۲۱ آذر ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی «جایگاه سنایی‌پژوهی در ادبیات تطبیقی و مطالعات ایران‌شناسی» اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر مهیار علوی‌مقدم (عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری) در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: