کد خبر: 38299
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 دی 1397 - 13:43

داخلی

»

اخبار کتاب

در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

هفتمین دوره «نسخ خطی و شيوه‌های نگهداری و ترميم آن» افتتاح شد

منبع : روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
هفتمین دوره «نسخ خطی و شيوه‌های نگهداری و ترميم آن» 20 دی‌ماه به همت اداره‌کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح شد.
هفتمین دوره «نسخ خطی و شيوه‌های نگهداری و ترميم آن» افتتاح شد

به گزارش لیزنا، به همت اداره‌کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد سند، هفتمین دوره «نسخ خطی و شيوه‌های نگهداری و ترميم آن» 20 دی‌ماه افتتاح شد.

این دوره آموزشی تا 26 ماه جاری با حضور هیأتی از پاکستان شامل هفت نفر از مدیران فرهنگی و مسئولان کتابخانه‌های ایالت سند در حال برگزاری است.

برنامه‌های آموزشی اين دوره «تئوری و عملی حفاظت و مرمت آثار كاغذی» توسط اساتيد مجرب در سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران و اداره‌كل حفاظت و نگهداری در حدود 36 ساعت به صورت فشرده به مدت يك هفته تدريس خواهد شد.

این دوره شامل آشنايی با سياست‌های حفاظت و نگهداری، روش‌های شناسايی عوامل بيولوژی، آشنايی با عوامل آسيب رسان به منابع آرشيوی و كتابخانه‌ای، آشنايی با روش‌های آفت زدايی محيطی و منابع آسيب ديده، آسيب‌زدايی شيميايی، آشنايی با استانداردهای حفاظت و نگهداری، آشنايی با روش‌های مرمت، آشنايی با روش‌های جلدسازی آشنايی با روش‌های جلدسازی، آشنايی با روش‌های جلدسازی، آشنايی با مرمت جلدهای آسيب ديده و ساخت جعبه‌های حفاظتی است.

همچنین، به همراه این دوره نيز برنامه‌های فرهنگی، تفريحی و زیارتی شامل مجموعه فرهنگی، تاريخی، بازدید از کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، دریاچه چیتگر، خلیج فارس، برج ميلاد، برج آزادی و پُل طبيعت و پارك آب و گنبد مینا، آتش، امام زاده صالح، شاه عبدالعظیم رضوی، مرقد امام خمینی(ره)، بی بی شهربانو، در نظر گرفته شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: