کد خبر: 38419
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 بهمن 1397 - 11:30

داخلی

»

اخبار کتاب

دو کتاب از کانون پرورش فکری در دسترس کودکان قرار گرفت

منبع : روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
در کتاب «آش سنگ» توسط کانون پرورش فکری به چاپ رسید و داستان فانتری «دارکوب تا کی به درخت خواهد کوبید؟» نیز بازنشر شد.
دو کتاب از کانون پرورش فکری در دسترس کودکان قرار گرفت

به گزارش لیزنا،  روبرت ژیرو در کتاب «آش سنگ» به کودکان شیوه‌ حل مسئله‌، تعامل و تغییر در رویکردهای یک سویه را آموزش می‌دهد.

این اثر که برای نهمین‌ بار به دست مخاطبان بالای ۷ سال رسیده، داستان پسری است که گرسنه و تشنه به خانه‌ای می‌رسد. صاحب‌خانه حاضر نیست به این کودک کمک کند. در این بین قهرمان داستان بر سر دوراهی قرار می‌گیرد و مبارزه را انتخاب می‌کند.

در بخشی از کتاب «آش سنگ» می‌خوانیم: «پسر جوان آرزو می‌کرد قبل از رسیدن شب و تاریک شدن هوا به شهر برسد، اما راه، طولانی بود و تکه نانی که برای عصرانه برداشته بود، خیلی زود تمام شد. خسته شده بود و گرسنه‌اش بود، ناگهان از دور چشمش به مزرعه و خانه‌ای افتاد. با خوش‌حالی فکر کرد: به زودی وقت شام می‌رسد و مطمئن هستم صاحب این مزرعه چیزی برای خوردن به من می‌دهد

این کتاب که از سوی پاسکال ویرت تصویرگری و از سوی مصطفی سلیمی ترجمه شده است، تلاش دارد مخاطب را با مفاهیمی مانند همکاری، مسئولیت پذیری و... نیز آشنا کند.

گفتنی است «آش سنگ» در ۲۸ صفحه، ۵هزار نسخه و با قیمت ۶هزار تومان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است. پیش‌تر نیز ۵۳هزار نسخه از این کتاب به چاپ رسیده است.

داستان فانتری «دارکوب تا کی به درخت خواهد کوبید؟» نیز بازنشر شد.

«دارکوب تا کی به درخت خواهد کوبید؟» داستانی فانتزی است که با مخاطبان خود درباره اعتماد به نفس صحبت می‌کند.

در این اثر حیوانات جنگل درباره شبیه دیگران شدن بحث می‌کنند و هر کدام واکنشی متفاوت نسبت به این تغییر دارند. بر این اساس کودکان با سوال‌هایی بنیادین در باره چیستی خود روبرو می‌شوند و پا به پای قهرمانان کتاب به این سوال‌ها پاسخ می‌دهند.

این اثر بازنشر شده که از سوی خسرو شهریاری به عنوان نویسنده و فیروزه گل‌محمدی به عنوان تصویرگر خلق شده است به نکوهش تقلید و تاکید بر امید می‌‍پردازد.

در بخشی از این اثر می‌خوانیم: «خورشید خمیازه‌ای کشید و آرام آرام از آسمان رفت. جیرجیرک که از صبح روی یک شاخه نشسته بود و حرف‌های لاک‌پشت را خوب شنیده بود، دیگر طاقت نیاورد. از روی شاخه پرید و کنار لاک‌پشت نشست و گفت: «دوست عزیز! من از صبح دارم حرف‌هایت را می‌شنوم به نظر تو چه چیزی هنر است؟» لاک‌پشت فکری کرد و جواب داد: «وقتی بتوانی... دیگری را خوش‌حال کنی، هنر کرده‌ای. با مهربانی، کمک و امید

این کتاب ۲۰ صفحه‌ای نخستین بار در سال ۱۳۷۲ منتشر شده است و در پنجمین مرحله چاپ در ۵هزار نسخه به دست مخاطبان بالای ۹ سال رسیده است. پیش‌تر نیز ۴۵هزار نسخه از کتاب «دارکوب تا کی به درخت خواهد کوبید؟» منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این اثر را که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شده است به قیمت ۷هزار تومان خریداری کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: