کد خبر: 38511
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 بهمن 1397 - 16:27

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشارات علمی و فرهنگی منتشر کرد

«ضد سرطان؛ روشی جدید برای زندگی»

منبع : لیزنا
کتاب «ضد سرطان؛ روشی جدید برای زندگی» نوشته داوید سروان-شرایبر و ترجمه فرانک شیرزاد است؛ نویسنده و مترجمی که هر دو در مبارزه با بیماری سرطان پیروز شده اند.
«ضد سرطان؛ روشی جدید برای زندگی»

لیزنا، معرفی کتاب: آنچه کتاب «ضد سرطان» را منحصر به فرد می کند این است که نویسنده و مترجم کتاب هر دو مبتلا به بیماری سرطان بوده و سال ها با آن مبارزه کرده اند اما هرگز تسلیم آن نشده اند.

نویسنده کتاب در 31 ساگی متوجه ابتلای خود به بیماری سرطان مغز می شود. داوید سروان-شرایبر که به گفته خود «زیر نقاب یک پزشک و دانشمند آسوده خیال، یک بیمار سرطانی» شده بود، در این کتاب داستان سلامت و بازگشتش به زندگی را روایت می کند. نگرانی از امکان بازگشت بیماری نویسنده «ضد سرطان»  را وا داشته تا در کنار تلاش برای مبارزه با این خرچنگ، به تحقیق در روش های تکمیل کننده درمان بپردازد. او جریان تحقیقات و پژوهش های خود را به صورت داستان نوشته است.

در کتاب «ضد سرطان» نویسنده با بررسی و پژوهش، تجربه خود و افرادی را که دچار انواع سرطان بودند را به صورت داستان به نگارش درآورده است .

سروان-شرایبر که خود پزشک، محقق و رئیس سابق مرکز پزشکی دانشگاه پیتزبورگ بوده افت و خیزهای سرطان و طریقه مبارزه با این خرچنگ مرگ آور در طول 7 سال روند بیماری و همچنین تجربیاتش برای پیشگیری از بازگشت آن را در قالب کتابی روان در دسترس کسانی که مبتلا به این بیماری هستند یا برای پیشگیری از ابتلا یا بازگشت بیماری تلاش می کنند، قرار داده است.

 آموخته ها، اطلاعات و تجربیات او در درمان سرطان با زبانی روان روایت می شود به گونه ای که می تواند امید و نیروی مبارزه با بیماری را زنده نگه دارد. او می گوید: «این کتاب داستان شیوه بکارگیری مهارت های پزشکی است برای یافتن تمام راه هایی که ممکن بود فرصت موفقیتم را بیشتر کند. از همه مهمتر، در این کتاب دیدگاه هایی جدید و علمی درباره سرطان عرضه می کنم که به همه ما کمک می کند در مقابل این بیماری بهتر از خود مراقبت کنیم.»

فرانک شیرزاد نیز که خود سال ها تجربه ترس و ناامیدی پس از ابتلای به بیماری و نگرانی از بازگشت آن را تجربه کرده، با انگیزه ای مشابه نویسنده و با هدف روحیه‌بخشی به بیماران سرطانی کتاب مذکور را ترجمه نموده است. مبتلایان به سرطان با خواندن «ضد سرطان» می توانند راه حلی درست و منطفی برای کنترل و بهتر شدن روحیه خود پیدا کنند.

«ضد سرطان» کتابی در حوزه پژشکی نیست بلکه در واقع مجموعه داستان‌هایی درباره بیمارانی است که توانسته اند در طول سال ها بر سرطان پیروز شوند و توصیه هایی برای چگونگی مبارزه با آن. در کتاب داستان هایی از افرادی که سال های سال پس از بیماری زندگی کرده و در نهایت با بیماری دیگری از دنیا رفته اند آمده است. کسانی که با داشتن اطلاعات کافی به جای وحشت زدگی و نا امیدی راه حل هایی منطقی و عقلی بکار می گیرند.

کتاب توصیه می کند که اولا هرگز نباید تسلیم بیماری شد. آنچه بسیاری از بیماران را از پای در می آورد خود سرطان نیست بلکه ترس و وحشت حاصل از ابتلای به آن است و نا امیدی که در پی آن می آید. به همین دلیل دومین توصیه کتاب تسلیم نشدن در مقابل این نامیدی است. شناخت کامل بیماری و راه حل‌های مقابله با آن امید را در دل بیماران زنده نگه می دارد و ترس از بازگشت بیماری را کمتر می کند. شاید سرطان آنگونه هم که عموم مردم فکر می‌کنند وحشتناک نباشد اگر آگاهی دقیق و اطلاعاتی جامع از  بیماری داشته باشیم. در حالی که بسیاری از انتقال اطلاعات آن هم وحشتزده می شوند هرچند مبتلایان بسیاری وجود دارند که با داشتن شناخت از بیماری خود سال های سال به طور  عادی به زندگی خود ادامه داده اند.

کتاب می گوید که هیچ قانون ثابتی در طبیعت وجود ندارد که برای همه چیز به یک شکل اعمال شود. آمارها نوعی اطلاعات هستند و نه محکومیت و همه چیز به تصمیم بیمار دارد.

 در معرفی این کتاب در پشت جلد آن آمده است: داوید سروان شرایبر، روانپزشک، عصب شناس و نویسنده فرانسوی، در 31 سالگی متوجه شد که دچار تومور مغزی بدهیم شده است. او که تا آن زمان از چشم پزشک در بیماری نگریسته بود؛ زان پس در موقعیت بیمار، با نگاهی مبتنی بر تجربه فردی به بررسی آن پرداخت و زندگی اش را صرف تحقیق در روش های تکمیل کننده درمان های متداول سرطان نمود.

در حقیقت، ضد سرطان داستانی است تکان دهنده از تحقیقات و تلاش بی وقفه پزشکی مبتلا به سرطان برای رسیدن به روشی متعادل جهت مقابله با سرطان؛ کتابی که به طور اساسی نقش محیط، سبک زندگی و آسیب های روحی روانی را در این زمینه شرح میدهد و خواننده را متقاعد میکند که باید در برابر سلول های سرطانی، که در بدن همه ما به طور مخفی خوابیده اند، گوش به زنگ و آماده بود.

انتشارات علمی فرهنگی این اثر را در 1هزار نسخه و به قیمت 20هزار تومان منتشر کرده است.

برای تهیه این کتاب می توانید به اینجا مراجعه کنید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: