کد خبر: 38966
تاریخ انتشار: شنبه, 11 اسفند 1397 - 14:36

داخلی

»

اخبار کتاب

قدیانی رونمایی کرد

مجموعه 17 جلدی کتاب «داستان های سواد مالی» برای کودکان

منبع : روابط عمومی انتشارات قدیانی
در مراسم رونمایی از مجموعه کتاب «داستان های سواد مالی» برای کودکان، روز پنج‌شنبه، 9 اسفندماه در باغ کتاب کودکان و خانواده‌ها، به تماشای نمایش کودکانه «کاش پول‌هایم را جمع می‌کردم» نشستند و با کتاب‌های سواد مالی آشنا شدند.
مجموعه 17 جلدی کتاب «داستان های سواد مالی» برای کودکان

به گزارش لیزنا، «سواد مالی» به کودکان می‌آموزد چرا و چطور پس‌انداز کنند. چگونه با سرمایه‌گذاری، هم ارزش پول‌شان را حفظ کنند و هم در آبادانی کشورشان مشارکت داشته باشند، با راه‌های درست کسب پول و درآمد آشنا شوند، از کودکی به کارآفرینی و ارزش‌آفرینی بپردازند. با محدود بودن پول و نامحدود بودن خواسته‌ها آشنا شوند و ... .

از آنجا که داستان‌‌گویی یکی از بهترین شیوه‌های آموزشی به کودکان محسوب می‌شود، این مفاهیم به شیوه‌ای جذاب و در قالب مجموعه 17 جلدی داستان‌های آموزش سواد مالی منتشر شده است. این مجموعه، از میان پرفروش‌ترین و معتبرترین کتاب‌های داستانی سواد مالی در جهان، توسط «آکادمی هوش مالی» انتخاب و ترجمه شده و به وسیله انتشارات قدیانی انتشار یافته ‌است.

در این مراسم، که با حضور مهمانانی از خانواده بزرگ بازار سرمایه‌ برگزار شد، آنادر قدیانی، رئیس انتشارات قدیانی، ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع خانواده‌های مشتاق آموزش سواد مالی به کودکان، گفت:  در نیم‌قرن تجربه نشر کودک در کشور و با کارنامه انتشار بیش از 3000 جلد، همیشه دغدغه این را داشتم که مسائل مالی را چگونه باید به کودکان منتقل کرد؟ جسته و گریخته کتاب‌ها و ابزارهای مختلفی در بازار پیدا می‌شد. اما حدود دو سال پیش که با آکادمی هوش مالی آشنا شدم احساس کردم به این هدف نزدیک شده‌ام. در جلسات مختلفی که با کارشناسان این مجموعه برگزار شد و بعد از رتبه‌بندی بیش از  هزار کتاب آموزش سواد مالی معتبر در جهان، در نهایت این مجموعه به تأیید رسید و با دقت و ظرافت بسیاری ترجمه و ویراستاری شد. در عین حال که امانت داری متن اصلی نویسنده رعایت شد، اما تغییرات لازم، چه در زمینه متن و محتوا و چه در زمینه تصویرنگاری انجام شد. سری دوم کتاب‌ها برای رده سنی چهارم تا ششم ابتدایی است که تا آخر بهار منتشر خواهد شد.

 کمیل رودی (مدیر آکادمی هوش مالی) نیز در سخنانی کوتاه، از اهمیت آموزش سواد مالی به کودکان و معرفی مجموعه کتاب‌ها پرداخت.

در پایان نیز، قلک‌های «گاو حنایی» نماد سواد مالی ایرانی- اسلامی است به کودکان اهدا شد و کودکان با مترجم و ویراستار کتاب‌ها، عکس یادگاری گرفتند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: