کد خبر: 39103
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 اسفند 1397 - 17:31

داخلی

»

اخبار کتاب

دریافت عوارض در گردنه فرهنگی!

منبع : لیزنا
 اگر گذرتان به باغ کتاب یا کتابخانه ملی افتاده باشد با موضوع جالبی رو به رو می شوید که جای بسی تامل دارد.
دریافت عوارض در گردنه فرهنگی!

به گزارش لیزنا، هر ماشینی که وارد این محوطه شود دم در ورودی قبضی را به دست راننده اش می دهند و هنگام خروج مبلغی که اصلا هم کم نیست، دریافت می کنند. حال فرقی ندارد این ماشین، یک تاکسی باشد که نهایتا بعد از 3 دقیقه با پیاده کردن مسافر خود از آنجا خارج می شود، یا ماشین خانواده ای باشد که می خواهند چند ساعتی را در محیط فرهنگی باغ کتاب بگذرانند و یا ماشین خبرنگاری که به دعوت خود این مجموعه و یا سازمانی دیگر برای تهیه گزارش از یک رویداد فرهنگی آمده باشد.

جالب اینجاست که محوطه در فضایی بین بزرگراه همت و حقانی واقع شده و هیچ جای پارک دیگری در اطراف آن وجود ندارد و عملا همه مراجعه کنندگان چاره ای جز پرداخت مبلغ درخواستی نگهبانان دم در ندارند. و شاید همین موضوع باعث شده تا نگهبانان نیز خود را ملزم به رعایت ادب ندانند.

البته قبلا نیز چندین بار مسئله دریافت پول از مراجعه کنندگان مطرح شده بود.

درواقع می توان گفت مسئولین فرهنگی و غیر فرهنگی ما راه تازه ای برای کسب درآمد یافته اند و با توجه به میزان مراجعه مردم می توان تصور کرد مبلغ درآمد هم اصلا کم نباشد.

اما سوال اینجاست که چرا تا سال ها از مردم پولی دریافت نمی شد و چه اتفاقی افتاد که ورود به این محوطه حتی برای رد شدن تاکسی هم پولی شد؟ آیا بالا رفتن نرخ ارز باعث شد قیمت فرهنگ هم بالا رود یا جنگ اقتصادی و بازگشت تحریم ها؟ و یا تهدید های ترامپ رئیس جمهور آمریکای جهان خوار قیمت ها را بالا برد؟

و یا شاید هم به این دلیل باشد که بزرگترین مجموعه های فرهنگی ما سر گردنه عباس آباد واقع شده اند و گذر از آن بدون مایه ممکن نیست!

 

محمدهرندی پور

 

م.
|
Iran
|
1397/12/22 - 08:54
0
1
دقیقا مثل سر گردنه میمونه
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: