کد خبر: 39318
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 فروردين 1398 - 09:25

داخلی

»

اخبار کتاب

شهر کتاب تأثیر ذهن و زبان سعدی بر میراث ادبی عبید را بررسی می کند

منبع : روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب
یازدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره  عبید زاکانی به تحلیل و بررسی «تأثیر ذهن و زبان سعدی بر میراث ادبی عبید زاکانی» اختصاص دارد.
شهر کتاب تأثیر ذهن و زبان سعدی بر میراث ادبی عبید را بررسی می کند

به گزارش لیزنا، عبید زاکانی در شمار شاعران و نویسندگان پرشماری است که بر خوان سعدی نشسته‌اند. با بررسی دقیق می‌توان دریافت که تمامی سروده‌ها و نوشته‌های عبید سادگی، روانی و خالی بودن آنها از تکلفّات و استعارات دور از ذهن، در مقایسه با دیگر شاعران است، و از این لحاظ به شیخ اجل سعدی نزدیک می‌شود و نشان می‌دهد که از سعدی بسیار تأثیر پذیرفته است.

یازدهمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره  عبید زاکانی در روز چهارشنبه ۲۸ فروردین ساعت ۱۶:۳۰ به تحلیل و بررسی «تأثیر ذهن و زبان سعدی بر میراث ادبی عبید زاکانی» اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر میلاد عظیمی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود. در این درس‌گفتار که در آستانه  روز سعدی تشکیل می‌شود گذری خواهد شد بر حضور ذهن و زبان سعدی در میراث عبید زاکانی.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: