کد خبر: 39856
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 29 خرداد 1398 - 10:33

داخلی

»

اخبار کتاب

در شهر کتاب مرکزی برگزار می شود:

نشست دیدار با اُسا لیند، نویسنده سوئدی، به همراه قصه‌خوانی

منبع : لیزنا
همزمان با هفته فرهنگی نوردیک در تهران، اُسا لیند، نویسنده سوئدی در نشستی با مخاطبان خود  گفت‌وگو می‌‌کند.
نشست دیدار با اُسا لیند، نویسنده سوئدی، به همراه قصه‌خوانی

 به گزارش لیزنا، هفته فرهنگی سوئد از اول تیر آغاز می‌شود و همزمان با هفته فرهنگی نوردیک در تهران، اُسا لیند، نویسنده سوئدی در نشستی با مخاطبان خود به گفت‌وگو می‌نشیند.

این برنامه روز شنبه اول تیرماه 1398 در دو بخش گفت‌وگو در ساعت ۱۸ و قصه‌خوانی برای کودکان ۹تا ۱۲ سال در ساعت ۱۹:۳۰ در شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

اُسا لیند در بخش اول، به همراه مهدی رجبی، نویسنده کتاب کودک و نوجوان، و فرزاد فربد، مدیر انتشارات ریتون و پریان، درباره ادبیات سوئد، علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان به ادبیات و عوامل موثر بر آن به گفت‌وگو می‌نشینند و چالش‌های نویسندگی از دیدگاه این دو نویسنده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در بخش دوم، قصه‌خوانی از مجموعه‌داستان «گرگ ماسه‌ای» انجام می‌شود. این مجموعه که از زبان سوئدی به همراه کپی‌رایت به زودی روانه بازار می‌شود در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت مهم‌ترین جایزه ادبیات سوئد «نیلز هالگرشون» شده است.

این مجموعه داستان، ماجرای دوستی گرگ خردمند ماسه‌ای است که به سوال‌های مطرح شده و روزمره کودک این داستان پاسخ می‌دهد و با پرسش‌هایی او را به سوی مسائل مهم‌تری سوق می‌دهد.

این برنامه شنبه اول تیر از ساعت ۱۸ برای بزرگسالان و ساعت ۱۹:۳۰ برای کودکان در شهرکتاب مرکزی، واقع در خیابان شریعتی نبش کوچه کلاته برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: