کد خبر: 40388
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 آبان 1398 - 09:49

داخلی

»

اخبار کتاب

در نشست خبری عنوان شد

نخستین جشنواره ملی نشر دانشگاهی 26 تا 29 آذر برگزار می شود + عکس

منبع : لیزنا
نشست خبری نخستین جشنواره ملی نشر دانشگاهی ایران صبح روز دوشنبه 20 آبان با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره و خبرنگاران در انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی برگزار شد.
نخستین جشنواره ملی نشر دانشگاهی 26 تا 29 آذر برگزار می شود + عکس

به گزارش لیزنا،در این نشست خبری، سیدعباس حسینی‌نیک، مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و رئیس ستاد اجرایی جشنواره ملی نشر دانشگاهی در سخنانش از برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی خبر داد و گفت: نخستین دوره این نمایشگاه، آبان ماه سال 1389 و هم‌زمان با هفته کتاب برگزار شد و بعد از شش دوره برگزاری متوقف ماند، اما امسال هم‌زمان با هفته پژوهش شاهد برگزاری هفتمین دوره آن خواهیم بود.

 وی افزود: از آنجایی که آثار ارائه شده در این نمایشگاه دانشگاهی و درباره موضوعات پژوهشی است، زمان آن را از هفته کتاب به هفته پژوهش تغییر دادیم و نمایشگاه از 26 تا 29 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.
 
حسینی‌نیک با بیان اینکه جمعی از معاونت‌های پژوهشی سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای علمی و تخصصی در هفته پژوهش در سالن‌های دیگر محل دائمی نمایشگاه‌های تهران حضور دارند، گفت: نمایشگاه تخصصی کتاب‌های دانشگاهی در سالن 25 و فضایی به وسعت 1500 مترمربع در این مکان برگزار می‌شود و پیش‌بینی ما این است که 100 تا 150 ناشر دانشگاهی در این رویداد حضور داشته باشند.
 
وی به‌روزرسانی و تجهیز کتابخانه‌های تخصصی و دانشگاهی را اولویت اصلی این نمایشگاه دانست و گفت: با توجه به اهمیت به‌روز بودن منابع درسی و دانشگاهی در کتابخانه‌های تخصصی تعاملات و رایزنی‌هایی با نهادهای مختلف داشتیم تا از این نمایشگاه خرید داشته باشند.
 

در ادامه نشیت مسعود پایدار، مدیر کمیته همایش آینده‌نگاری نشر دانشگاهی  با اشاره به برگزاری این همایش در 27 آذر گفت: محورهای کلی پیش‌بینی شده برای هماش شامل سازوکارهای نوین تولید، بازاریابی، توزیع و فروش کتاب، با طراحی مدل‌های کسب و کار بنگاه‌های نشر، نقش فناوری‌های نوین در آینده نشر، آموزش عالی و توسعه نشر، کتابخانه‌های دانشگاهی و حقوق نشر و چالش‌های پیش‌رو است.
 
بادآوری می شود؛ همایش آینده‌نگری نشر دانشگاهی ایران 27 آذر از ساعت 8:30 تا 17:30 در سالن کنفرانس شماره یک محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و نخستین جشنواره ملی نشر دانشگاهی 26 تا 29 آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: