رپرتاژ آگهی:
با یک کتاب عاشق شویم

زنی به نام «الا» ساکن آمریکا که از زندگی خانوادگی نسبتا در رفاه خود با همسرش رضایتی ندارد و به نقش مادری خود بیش تر از نقش همسر بودن خویش خوگرفته است، ویراستاری کتابی به نام کتاب ملت عشق (چهل قانون عشق) را می پذیرد و همین شروعی می شود برای ورود او به داستان عارفانه ی توأم با عشق زندگی و حال و احوالات شمس و مولانا، درست در زمان ورود تأثیرگذار شمس به زندگی مولانا و حوادث مربوط به آن که در قونیه و در زمانی دور، اتفاق افتاده است، «الا» پس از ورود به این داستان عاشقانه، پا به پای اتفاقات و ارتباطات شمس و مولانا همراه شان می شود و در حین آشنایی با عرفان شرق، تصمیم می گیرد با نویسنده ی کتاب ملت عشق یعنی «عزیز» تماس بگیرد و همین تماس و ارتباط ساده باعث می شود تا درست در آستانه ی چهل سالگی تصمیم به تغییر زندگی خود بگیرد و ...

درباره کتاب ملت عشق

در ابتدای کتاب ملت عشق این جملات را خواهید دید؛ انگار که «الا» را به برکه ای تشبیه کرده است که با ورود اتفاقات در زندگی اش حلقه حلقه های اتفاقاتی جدید را شاهد خواهیم بود.

« اگر سنگی را که در دست گرفته ای، به درون رودی بیندازی، تأثیر چندانی بر آن ندارد. آب به آرامی از هم می شکافد و موج خیلی کوچکی در سطح آب پدید‌ می‌آید و سپس صدای چِلِپی که در هیاهوی آب های روان به خاموشی‌ می‌گراید. همین و بس.

 حال اگر همان سنگ را به برکه ای بیفکنی، تأثیر آن نه تنها نمایان بلکه پایدارتر خواهد شد. سنگ آرامش آب های ساکن را بر هم خواهد زد. از محل تلاقی سنگ با آب حلقه‌ای به وجود‌ می آید و در چشم به هم زدنی آن حلقه به حلقه های دیگر تکثیر‌ می‌شود. در تمام سطح آب پخش‌ می شود و برکه را نیز درگیر خود‌ می کند. از درون هر حلقه، حلقه ای دیگر متولد‌ می شود تا این که آخرین حلقه به خط پایان خود در لبه ی برکه‌ می رسد.»

مقدمه ای فلسفی که این دیدگاه را به همگی ما خواهد داد که با یک رمان عاشقانه، فلسفی، عرفانی رو به رو خواهیم شد؛ رمانی که عمیق ترین نگاه ها را در رابطه با آنچه که در پیرامون زندگی خود می بینیم و خواهیم دید، پیش رویمان مجسم می کند.

همین نگاه نویسنده در نخستین جملات روایت داستان می تواند به ما این نوید را بدهد که در پایان مطالعه ی این کتاب دارای یک نگاه عمیق تری نسبت به گذشته خواهیم شد که البته از تفکری آزاد و یا به تعبیری از آزادی و جولان فکر در واژه واژه های کتاب نشأت می گیرد و در نهایت با خواندن چهل قانون عشق ما نیز عضوی از اعضای ملت عشق خواهیم شد و هم داستان با مفهوم واقعی عشق شمس و مولانا؛ البته در این مسیر هرکس باید از تحلیل خود نیز بهره گرفته، تمامی اختیار خود را به نویسنده ی کتاب ندهد.

کتاب ملت عشق که با نام چهل قانون عشق نیز شناخته شده است نوشته ی الیف شافاک و با ترجمه ی راضیه عبدلی است؛ دو رمان در هم تنیده شده که در واقع به زیبایی به هم پیوسته شده اند، به طوری که از یکدیگر قابل تفکیک نیستند و هم راستا با هم به پیش می روند، قسمتی از کتاب ملت عشق در زمانی دور شکل می گیرد و احوالات عاشقانه و عارفانه ی شمس و مولانا را به تصویر می کشد، و بخشی نیز در کند و کاو میان زندگی زنی از دوران معاصر با شرایط و حال و هوای امروزی.

یکی دیگر از جذابیت های کتاب ملت عشق این است که داستان توسط راویان زیادی، حدود بیست راوی روایت می شود و انگار که ما با مطالعه ی کتاب، موقعیت ها را از زوایای مختلف مطالعه خواهیم کرد.

دانلود کتاب ملت عشق

اگر مایل به دانستن چهل قانون عشق هستید و می خواهید دو رمان را در یک کتاب مطالعه نمایید تا ببینید شخصیت های داستان چگونه و چطور روزگار خود را سپری می کنند و چه اتفاقاتی را پشت سر گذاشته، چه تجربیاتی را کسب می کنند. یا اگر تمایل دارید که پیگیر پیوستگی عشق و عرفان و فلسفه در کتاب ملت عشق باشید، حتما به سایت کتابچین مراجعه کرده، کتاب را مطالعه نمایید.

به همین منظور برای دانلود کتاب ملت عشق می توانید سری به فروشگاه آنلاین کتاب سایت کتابچین بزنید و کتاب ملت عشق را به سادگی دانلود کرده، در اسرع وقت مطالعه نمایید.

گاهی شنیدن روایت یک داستان برای ما شیرین تر از خواندن سطر به سطر کتاب آن است و یا مشغله های امروزی و کمبود وقت فرصتی برای مطالعه ی کتاب باقی نمی گذارد، در این صورت با دانلود نسخه ی صوتی کتاب و شنیدن آن در حین انجام کارهای مان می توانیم لذت همراه شدن با ماجراهای یک رمان را از دست نداده، داستان را شنیده، همراه با شخصیت های داستان تمام زوایای یک به یک ماجراها را تصور کنیم. به همین خاطر در سایت کتابچین با در نظر گرفتن سلیقه های مختلف مخاطبان امکان دریافت کتاب صوتی ملت عشق نیز به راحتی برای همگان فراهم شده است.

مزیت این سایت در این است که قبل از تهیه ی کتاب این امکان را دارید که قسمتی از کتاب را مطالعه نمایید و یا در مورد نسخه ی صوتی کتاب امکان شنیدن قسمتی از آن برای تان مهیاست. همچنین با ایجاد امکان دانلود اپلیکیشن رایگان کتابچین در سایت، می توانید هر کتابی را که مایل به مطالعه ی آن هستید تهیه نموده، مطالعه نمایید و در واقع همیشه تعداد زیادی کتاب به همراه خود داشته باشید.

نقد کتاب ملت عشق

منتقدین یکی از نقاط قوت نویسنده ی کتاب، الیف شافاک، را آشنایی او با مردم، فرهنگ ها و مذاهب کشورهای مختلف می دانند و به همین دلیل کتاب های او را محدود به یک جغرافیای خاص ندانسته، جهان شمول به حسابش می آورند؛ چراکه منتقدین معتقدند الیف شافاک به دلیل دیپلمات بودن مادرش با سفرهای مختلف به نقاط مختلفی در دنیا به کسب تجربه پرداخته، از تمامی این تجربیات در آثارش استفاده کرده است. همچنین به نظر عده ای از منتقدین این نویسنده به کوچک ترین اشیا هم در آثارش توجه کرده، با هنرمندی در خلال روایت داستان، به این اشیا نیز زندگی بخشیده است.

عده ای از منتقدین در نقد کتاب ملت عشق از ساختارشکنی اخلاقی این کتاب انتقاد کرده، عشق و احساس روایت شده در این کتاب را دارای معنویت نمی دانند و آن را کاملا مغایر با معنویت مولانا که تابع شریعت است و به مخاطب یک آرامش معنوی می دهد، می دانند.

با توجه به تمامی این نکاتی که درباره ی کتاب ملت عشق (چهل قانون عشق) گفته شد، در مورد توانایی کتاب ملت عشق در جذب مخاطب همین بس که بارها و بارها در کشور ترکیه تجدید چاپ شده و به محض ترجمه به زبان فارسی در ایران نیز جزء کتاب های پر فروش قرار گرفته است.