کد خبر: 30620
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 30 شهریور 1396 - 21:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

شب مولوی پژوهان در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی

منبع : لیزنا
در ادامه سلسله شبهای بخارا، به مناسبت سالروز  تولد مولانا، شب مولوی پژوهان در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار می شود.
شب مولوی پژوهان در مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، در این مراسم اسین چلبی (بیست ودومین نواده حضرت مولانا از اعقاب سلطان ولد) که از قونیه برای شرکت در این شب سفر کرده است و استادان برجسته مولوی پژوه زبان فارسی محمد علی موحد، محمد استعلامی، توفیق سبحانی  و محمد بردبار سخنرانی حضور خواهند داشت.

در بخشی از این مراسم نشان بنیاد المللی مولانا از سوی اسین چلبی به ریاست مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی کاظم موسوی بجنوردی اهدا می شود. در این بخش فروزنده اربابی عضو ایرانی بنیاد بین المللی مولانا اسین چلبی را همراهی خواهند کرد. همچنین هنرمند ارجمند سالار عقیلی قطعاتی از سروده های مولانا با همراهی نی اجرا خواهد نمود.

شب مولوی پژوهان در ساعت پنج بعد از ظهر شنبه یکم مهر ماه در سالن همایش های رایزن در دایره المعارف بزرگ اسلامی (نیاوران، کاشانک، نرسیده به اجودانیه، پلاک210 برگزار می شود.

ورود برای کلیه علاقمندان آزاد است.

کتابداران
|
Iran
|
1396/07/01 - 08:23
0
1
به عنوان یک ایرانی چند بیت از مولانا بلدیم ( به جز نی نامه که در کتاب های درسی هست)؟
کتابدار
|
Iran
|
1396/07/01 - 08:15
0
1
در زمانه و مکانی که کسی که به فکر فرهنگ و مفاخر این سرزمین هنرخیز نیست، تبریک می گم به مجله وزین بخارا به دلیل برپایی چنین حرکت های فرهنگی خوبی
(منظورم از کسی، مسئولین گرام و ذیربطان هستند که مشغول امور دیگری از جمله تب سلفی اند و از قضا و صد افسوس که منتخبین خود ما نیز هستند)
جالبه که مولانا رو برای خودمون می دونیم اما این همه سال حتی یه یک دونه فیلم هم درباره اش ساخته نشده، دریغ از حمایت، دریغ ار دغدغه ، دریغ از یک کارتون ... تو تئاترها هم که رقص و آواز جایی برای مولاناهای وطن نمی زاره
مجله(با تاکید) وزین بخارا، مایه دلگرمی هستی
غفوری
|
Iran
|
1396/07/01 - 08:06
0
1
صورت زیبا نمی آید به کار
حرفی از معنی اگر داری بیار
حضرت مولانا
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: