کد خبر: 31772
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آبان 1396 - 10:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

انتشار کتاب «مروارید اندیشه» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

منبع : لیزنا
 کتاب «مروارید اندیشه: مصاحبه تاریخ شفاهی با استاد اسماعیل سعادت» منتشر و روانه بازار نشر شده است.
انتشار کتاب «مروارید اندیشه» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتاب «مروارید اندیشه: مصاحبة تاریخ شفاهی با استاد اسماعیل سعادت» یکی دیگر از آثار حوزه تاریخ شفاهی توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران چاپ و منتشر شد و در دسترس اهالی فکر و فرهنگ قرار گرفت.

نام اسماعیل سعادت، از ماندگارترین نام‌ها در عرصة زبان و ادب معاصر ایران زمین است و نثر فارسی معاصر، بسیاری از آراستگی‌های خود را وامدار این استاد فرزانه است. این کتاب به دلیل بیان سیر پیشرفت فنّ ویرایش در صنعت چاپ و نشر، شیوه‌های ترجمة آثار ادبی و فلسفی، ضرورت دانشنامه‌نگاری و فعالیت‌های فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حائز اهمیت است.

کتاب یاد شده در 220 صفحه و حاصل مصاحبه ، تحقیق و تدوین پیمانه صالحی پژوهشگر گروه تاریخ شفاهی پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی است. از وی تاکنون نزدیک به 40 عنوان مقاله و ۵ جلد مصاحبه‌های تاریخ شفاهی بزرگان علمی و فرهنگی کشور (دکتر عبّاس حرّی، کامران فانی، پوری سلطانی و احمد سمیعی گیلانی ) منتشر شده است.

 

علاقه مندان جهت تهیه این کتاب و سایر انتشارات این سازمان، می‌توانند به فروشگاه انتشارات در ساختمان کتابخانه ملّی ایران مراجعه و یا با شماره 81623315 تماس بگیرند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: