کد خبر: 34669
تاریخ انتشار: شنبه, 05 خرداد 1397 - 09:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

بازدید معاون کتابخانه ملی ایران از مرکز آرشیو نسخ خطی قزاقستان

منبع : لیزنا
 سیدمهدی موسوی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان از مرکز آرشیو نسخ خطی قزاقستان بازدید کرد.
بازدید معاون کتابخانه ملی ایران از مرکز آرشیو نسخ خطی قزاقستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدمهدی موسوی، معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، (اول خردادماه) ضمن بازدید از مرکز آرشیو نسخ خطی کمیاب قزاقستان، با اصیل خان جمعه بای اولی سادوف، رییس این مرکز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور مسعود شیخ زین‌الدین، رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان، ابواف، معاون مرکز نسخ خطی و رزم آرا، کارشناس کتابخانه ملی ایران برگزار شد، سادوف در سخنانی به تشریح فعالیت‌های مرکز نسخ خطی قزاقستان پرداخت.

وی افزود: این مرکز همزمان با برپایی نمایشگاه اکسپو در سال گذشته میلادی تأسیس شده است و در حال حاضر توانسته حدود 7هزار نسخه کتاب را جمع آوری کند.

موسوی، معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، گفت: این نسخه‌های کمیاب در حکم ریشه است و فرهنگ در حکم درخت و درخت با ریشه در حوادث روزگار صدمه‌ای نمی‌بیند.

وی همچنین، اظهار کرد: قزاقستان در کنار توسعه‌های اقتصادی که امروزه مشغول آن است به توسعه امور فرهنگی نیز، نیازمند است چراکه پایه‌های رُشد هر کشوری، فرهنگ است.

موسوی با اشاره به وجود مشترکات فرهنگی میان دو کشور آمادگی ایران را برای توسعه این روابط و مشترکات اعلام کرد.

در ادامه، طرفین ضمن توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های مراکز خود و آمادگی برای اجرای برنامه‌های مشترک، در خصوص سفر قریب الوقوع سادوف و ابواف به مشهد مقدس برای امضای یادداشت تفاهم با سازمان کتابخانه‌ها و نسخ خطی آستان قدس مطالبی بیان کردند.

همچنین در پایان این دیدار، مقرر شد هیأت قزاقی پس از ماه مبارک رمضان علاوه بر مشهد از تهران نیز دیدار کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: