کد خبر: 36032
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 مرداد 1397 - 09:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

«آستان قدس رضوی و موقوفه محراب‌خان با تکیه بر اسناد جذامیان» نقد می‌شود

منبع : لیزنا
نشست معرفی و نقد کتاب «آستان قدس رضوی و موقوفه محراب خان با تکیه بر اسناد جذامیان» نوشته نورالدین حسین سنابادی عزیز برگزار می‌شود.
«آستان قدس رضوی و موقوفه محراب‌خان با تکیه بر اسناد جذامیان» نقد می‌شود

در این نشست جمعی از محققان و سند پژوهان و همراهی حاج محمدرضا اعتمادیان، رئیس سابق اوقاف و قائم مقام آستان قدس، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی مدیر آموزش معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی ططری از مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی سخنرانی می‌کنند.

این اثر پژوهشی توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به تازگی به چاپ رسیده و در آن با تکیه بر دو هزار برگ سند موجود در مرکز اسناد آستان قدس رضوی و پژوهش‌های میدانی، شرح چگونگی شکل‌گیری جذام‌خانه و وضعیت جذامیان بیان شده است.

این اثر حاصل مطالعه و پژوهش از سال 1385 تا 1393، بر روی جذام‌خانه محراب‌خان و وضعیت جذامیان در سراسر ایران است که کوشیده‌ براساس سندها و روایت‌های شفاهی، اقدامات آستان قدس رضوی را نشان داده و بخشی از مصیبتی را که بر سر ساکنان محراب‌خان آمده است، به تصویر بکشد.

از بین اسناد موجود، 250 برگ سند تاریخی جهت تألیف این اثر انتخاب شده است و در تدوین این کتاب از دیگر منابع مانند عکس‌ها، روایت‌ها، گفت‌وگو با مجذومان، کارشناسان، دست‌اندرکاران و متولیان، مطبوعات آن زمان تا حال، پایان‌نامه‌های دانشجویان رشته پرستاری و غیره نیز استفاده شده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در تاریخ دوشنبه، 8 مرداد از ساعت 10:30 تا 12 به نشانی بزرگراه حقانی (غرب به شرق)، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سالن فرهنگ مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: