کد خبر: 39421
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 ارديبهشت 1398 - 11:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

تمبر جهانی نوروز طراحی و منتشر شد

منبع : روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
تمبر جشن جهانی نوروز اثری از نفایس ملی به عنوان تمبر ویژه‌ جشن جهانی نوروز ۱۳۹۸ چاپ و منتشر شد.
تمبر جهانی نوروز طراحی و منتشر شد

به گزارش لیزنا، تمبر ویژه‌ جشن جهانی نوروز توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با همکاری شورای تمبرِ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به عنوان پنجاه و پنجمین تمبر نوروزی طراحی شده‌است.

اثر مورد استفاده در این تمبر، مینیاتوری با حال و هوای بهاری،‌ متعلق به نسخهٔ خطی دیوان حافظ شیرازی است که 546 سال پیش، در 852 خورشیدی به رشتهٔ تحریر و تصویر درآمده ‌است.

نظام‌الدین سلطانی، معروف به «سلطان‌علی مشهدی» و ملقّب به «سلطان‌الخطاطین» در واپسین سال‌های حکومت تیموریان، این اثر را در جوار بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) خلق کرده‌است.

طرح این تمبر، پس از پژوهش‌ و بررسی‌های صورت گرفته در میان نفایس کتابخانه ملی، از سوی موزه کتاب و میراث مستند ایران پیشنهاد شده و در ابعاد 90 × 65 میلیمتر، توسط امیر صرّاف‌زادگان و مهناز طاهری اجرا و در شمارگان 70هزار سری، انتشار یافته‌است.

رونمایی از این تمبر که مقرر بود طی مراسمی با حضور میهمانان و مقامات داخلی و خارجی، در کتابخانه ملی انجام شود؛ به دلیل وقوع سیل و حوادث دلخراش نوروز سال جاری، برگزار نشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: