کد خبر: 34841
تاریخ انتشار: شنبه, 12 خرداد 1397 - 10:03

داخلی

»

برگ سپید

معرفی کتاب راز

منبع : لیزنا
اعظم خوش‌بین
معرفی کتاب راز

(پس هر آنچه را که فکرش را بکنی، تصویر زندگی تو در آینده‌ات خواهد شد(.

 کتاب راز، یکی از کتاب‌های مورد علاقه همسرم است که بارها آن را خوانده و فایل صوتی آن را نیز گوش داده بود و مرا به خواندن آن تشویق کرده بود.  من نیز تصمیم گرفتم حال که استاد از ما نقد و معرفی کتابی را خواسته، این کتاب را نقد نمایم تا شاید دیگران با مطالعه این کتاب بتوانند به زندگی رویایی خود برسند.

درباره نویسنده:

روندا بایرن متولد 1945 فیلم‌نامه نویس استرالیایی است. وی نویسنده کتاب راز است که در سال 2007 از سوی مجله تایم به عنوان یکی از 100 نفر تأثیرگذار در دنیا معرفی شد. از کتاب‌های روندا بایرن می‌توان کتاب قدرت، راز شکرگذاری، معجزه سپاس‌گذاری، قهرمان، قانون جذب، راز هستی، معجزه را نام برد.

درباره کتاب:

کتاب راز یکی از کتاب‌های پرفروش در تابستان و پاییز 2006، نوشته روندا بایرن است. این کتاب به 44 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. در ایران توسط افراد مختلفی از جمله مهدی قراچه‌داغی، الهام حاجی‌باقری، حسنعلی میرزابیگی، نفیسه معتکف عطاا... فتحعلی به زبان فارسی برگردانده شده است.

کتاب راز کتابی است که با جمع‌آوری گفته ­های اساتید برجسته از ایالات متحده، درباره قانون جهانی جذب می ­پردازد. در این کتاب نویسنده سعی نموده تا به بیان راه­ ها و مسیرهای فرعی و میان­برهای ساده برای پروراندن آنچه در ذهن ما به عنوان رؤیا وجود دارد بپردازد، اینکه چگونه می­ توان به آنچه که تمایل داریم باشیم و هر آنچه از شادی، سلامتی و ثروت می­ خواهیم بدست بیاوریم.

هر کدام از ما در هر کجای دنیا که باشیم همگی با یک قانون سر و کار داریم و آن قانون جذب است و این قانون همان رازی است که نویسنده بر آن تأکید دارد. قانون جذب پرقدرت‌ترین قدرت کائنات است و این قانون همیشه بوده و خواهد بود چون با آغاز هستی متولد گردیده است.

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که شروع به فکر کردن در مورد موضوع ناخوشایندی باشید و با ادامه افکار متوجه شوید که آن موضوع بدتر و ناراحت کننده ­تر به نظر می­ رسد؟ این به آن دلیل است که قانون جذب بلافاصله افکار بیشتری از همان جنس را به سمت ذهن شما می­ کشاند و در مدت کمی آنقدر اندیشه­ های غمگین از جنس همان فکر اولیه به سمت شما می­ آید که به نظر می­رسد که اوضاع در حال بدتر و بدتر شدن است، و هر چه بیشتر در آن فکر می­ کنید بیشتر ناراحت می­ شوید. (عکس این اتفاق هم ممکن است اتفاق بیفتد.). (بایرن؛ ترجمه عطاا... فتحعلی، 1387)

در واقع به آنچه بیشتر فکر می­ کنید تبدیل می­شوید و بیشتر آن را جذب می ­کنید. این اصل را می­توان در یک جمله خلاصه کرد:

افکار به واقعیت تبدیل می ­شود!

متأسفانه اکثر مردم در مورد آنچه نمی­ خواهند باشند و یا داشته باشند فکر می­ کنند و بعد نیز شگفت‌زده می­ شوند که چرا همان­ ها بارها در زندگیشان ایجاد می ­شود. واقعیت این است که قانون جذب در حقیقت همه آن چیزی را که شما بر روی آن متمرکز هستید و به آن فکر می­ کنید در اختیار شما قرار می­ دهد. وقتی شما بر روی چیزهایی که نمی‌خواهید متمرکز می­ شوید  «نمی­خواهم دیر برسم» قانون جذب صدای شما را نمی­ شنود فقط آنچه را به آن می‌اندیشید در زندگی شما تجلی می­ کند. قانون جذب از خواسته­ ها و نخواسته ­های شما دفاع نمی­ کند فقط آنها را از عالم اندیشه به عالم وجود مستقل می­ کند.

نویسنده سعی کرده با تأکید بر قانون جذب ما را به سمت تمرکز بر اندیشه­ های مثبت از جمله عشق، تعلیم و تربیت، ثروت، سلامتی، شادابی سوق داده و از اندیشه­ های منفی دور نماید.

در نگاه اول این کتاب اغراق آمیز است ولی با نگاهی عمیق ­تر در می­ یابیم که این کتاب با تاکید بر قانون نیروی جاذبه به ما یادآور شود چیزی به نام سرنوشت وجود ندارد و همه امور و اتفاقات زندگی انسان در افکار و باورهای ما ریشه دارد.

کتاب راز، با استفاده از فرایند خلاق بر خواستن، یقین، دریافت تاکید داشته و در این مسیر به فرایندهای پرقدرتی همانند: انتظار، قدردانی، سپاسگذاری، تجسم، راز پول، جذب برکت و فراوانی، تمرکز بر موفقیت، بخشش، توجه به خود، راز سلامتی، خنده به عنوان موثرترین درمان، افکار مرتبط با کمال و بی نقصی راز زندگی می­ پردازد.

سخن پایانی:

یک فکر مثبت صدها مرتبه از یک فکر منفی قدرتمندتر است. پس همین حالا تصمیم بگیریم درست فکر کرده و باورهایمان را تغییر دهیم و بدانیم که هر آنچه در حال حاضر هستیم نتیجه افکار و باورهای ما در گذشته و حال است و هر چه از بیرون به کائنات فرستاده می ­شود عاقبت به منبع خود باز خواهد گشت که در اینجا این منبع خود ما هستیم.

 مشخصات اثر:

راز/ بایرن، روندا؛ ترجمه عطاا... فتحعلی. تهران: منشأ دانش. 1387. (208ص).

درباره نویسنده متن:

اعظم خوشبین، 42 ساله، متولد تهران، ساکن شهرستان سمنان، کارشناس مدیریت بازرگانی از دانشگاه سمنان و کارشناس ارشد مدیریت اطلاعات از دانشگاه شهید بهشتی تهران هستم و کتابدار دانشگاه سمنان می­باشم. از اینکه بتوانم مشکلی را حل کنم و یا کمکی به دانشجویی (به دلیل نوع کار) برسانم حس خوبی به من دست می‌دهد. به کارهای اجرایی و فنی علاقه‌مندم و پرورش گل و گیاه را نیز خیلی دوست دارم.

مهدی محمدپور
|
Iran
|
1398/08/09 - 08:42
0
1
سلام بر دوست گرامی بسیار متشکرم از درج مطلب مثبت تون و تاثیر گذارتان
به امید روزی که حال همه خوب و عالی و جامعه پر شود از سلامتی شادی و برکت
علی میراحمدی
|
Iran
|
1398/02/22 - 11:03
1
1
ممنونم عالی بود http://digiemc.com/
سطوتی فلاح
|
Iran
|
1397/05/17 - 23:42
0
1
سلام ممنون از معرفی خوب وبجاتون لذت بردم و امیدوارمـ دوستان و همسن سال های من این کتاب را مطالعه کنند
کتابدار عمومی
|
iran
|
1397/04/05 - 10:55
0
1
متاسفانه "حس خوب" و افکار و اندیشه های مثبت یکی از گمشده های اصلی کتابداران کتابخانه های عمومی است. کاش ما هم بتوانیم از چنین کتابهایی به نحو احسن برای بدست آوردن افکار مثبت استفاده نماییم. مطالعه این کتاب را به همه همکارانم در کتابخانه های عمومی پیشنهاد می کنم
لیلی وکیلی
|
United Kingdom
|
1397/03/16 - 16:57
0
3
مرسی خانم خوشبین،کارخوبی کردید که به حرف همسرتان گوش دادید
دوست وهمکلاسی خوبم..همیشه خوب بمان
فاطمه ذات عجم
|
Iran
|
1397/03/12 - 14:27
1
0
سلام دوست عزيز کاملا به نوشته هاي اين کتاب و کتابهاي مشابه ان در رابطه با نيروي جذب اعتقاد دارم. ما بازتاب افکار خود هستيم و به انچه فکر ميکنيم ميرسيم. ممنون از معرفي کتاب راز
پاسخ ها
خوشبین
| Iran |
1397/03/17 - 00:01
ممنون فاطمه جان از لطف و اظهار نظرت.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: