کد خبر: 31776
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 آبان 1396 - 11:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

هفته کتاب 25/ مدیر نشر کیان‌افراز

انتظار من از هفته کتاب فراتر از چیزی است که در حال انجام است

منبع : لیزنا
 مریم کیان‌افراز، با تاکید بر اینکه  ناشران می‌توانند در هفته کتاب برای افراد جامعه احساس نیاز به خواندن را ایجاد کنند، فعالیت‌های هفته کتاب و کتابگردی را مثبت ولی قابل بهبود توصیف کرد.
انتظار من از هفته کتاب فراتر از چیزی است که در حال انجام است

مریم کیان‌افراز، مدیر نشر کیان‌افراز تحصیل کرده رشته روانشناسی است و نشر وی نیز با تمرکز بر روی آثار روانشناسی و همچنین ادبیات ایرانی و خارجی که به نوعی به موضوعات روانشاسی می‌پردازد کار خود را از چهار سال گذشته آغاز کرده است.

کیان‌افراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب ایران) درباره فعالیت‌های هفته کتاب گفت: به نظر من هر گونه فعالیتی که در زمینه ترویج کتابخوانی صورت بگیرد مفید است. این فعالیت‌ها می‌تواند اختصاص دادن روز و هفته به کتاب و کتابخوانی یا برگزاری نمایشگاه باشد. این اقدامات برای جامعه سازنده است.

به اعتقاد این ناشر هفته کتاب می‌تواند بهتر و با استقبال بیشتری برگزار شود. وی افزود: هفته کتاب امسال خوب بود البته من از آن راضی نیستم و انتظار من فراتر از چیزی است که در حال برگزاری است.

مدیر نشر کیان‌افراز با اشاره به اینکه نشر کیان‌افراز همانند انتشارات و کتابفروشی‌های دیگر در هفته کتاب تخفیف‌های ویژه‌ای را برای مشتریان اختصاص داد، استقبال مردم از این رویداد فرهنگی را قابل توجه توصیف کرد.

 وی همچنین درباره نقش ناشران در فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: ناشران در رویدادهایی مانند هفته کتاب می‌توانند فرصت‌های مانند هفته کتاب را غنیمت بشماردند تا به یک هم‌‎اندیشی برسند تا بتوانند احساس نیاز مردم به کتاب را ایجاد و کتابخوانی را به آنها یادآوری کنند.

این ناشر در پایان عملکرد وزارت ارشاد زیر نظر سید عباس صالحی را مثبت توصیف کرد و فعالیت‌های این وزارتخانه در چند ماه اخیر برای ثبات نشر و کتاب را رو به جلو دانست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: