کد خبر: 31814
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 02 آذر 1396 - 10:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

روز کتابگردی/3

کتابفروشی اقبال یکی از میراث‌های فرهنگی کشور است

منبع : لیزنا
گروه کتابگردی در مسیر خود از انتشارات اقبال بازدید کرد.
کتابفروشی اقبال یکی از میراث‌های فرهنگی کشور است

 

 به گزارش خبرنگار لیزنا در ادامه کتابگردی 96 مسجدجامعی و هیأت همراه در کتابفروشی اقبال حاضر شدند و سعید اقبال، مدیر این کتابفروشی از آنها استقبال کرد. در این بازدید اقبال با اشاره به سابقه 114 ساله این نشر به فعالیت 5 نسل از خانواده اقبال در عرصه کتاب اشاره کرد. حاج‌ محمدباقر خوانساری، حاج محمدرحیم، حاج حسین، محمدباقر و سعید اقبال از سال 1285 هجری شمسی در حوزه نشر فعالیت داشته‌‌اند.
 
به گفته سعید اقبال، حاج جواد اقبال جزء پرکارترین ناشران کشور بود و در دهه 40 در حوزه نشر نوین قرآنی به خط حاج‌شیخ‌عباس مصباح‌زاده را در قطع وزیری دوبل منتشر کرد که انعکاس وسیعی داشت و منجر شد تا دربار نیز به حوزه نشر قرآن ورود پیدا کنند.
 
مسجدجامعی در ادامه این بازدید از انتشارات و کتابفروشی اقبال به‌عنوان یکی از میراث‌های فرهنگی کشور یاد کرد و پیشنهاد داد تا موزه انتشارات اقبال در نخستین ساختمان کتابفروشی اقبال واقع در خیابان جمهوری با همکاری شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و موسسه خانه‌کتاب تاسیس شود.
 
مبدع طرح کتابگردی در ادامه به نوآوری‌ها و ابتکارات انتشارات اقبال در زمینه تطبیق تاریخ هجری شمسی و مغولی و انتشار نشریه اشاره کرد.
 
مسجدجامعی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با ادامه فعالیت انتشارات اقبال از سوی فرزندان این خانواده فعالیت فرهنگی این انتشارات تداوم یابد.
 
کتابگردی با حضور احمد مسجدجامعی، مبدع کتابگردی و عضو شورای شهر تهران، مجید غلامی جلیسه؛ مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب و دبیر بیست‌وپنجمین دوره هفته‌کتاب، محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، آبادیان، شهردار منطقه 11، مهرشاد کاظمی؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهر تهران، برزین ضرغامی؛ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و نادر قدیانی؛ عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در حال برگزاری است.

 مقصد بعدی کتابگردی شهر کتاب مرکزی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: