کد خبر: 24455
تاریخ انتشار: شنبه, 15 خرداد 1395 - 11:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری پاتوق کتابخوانی زنان خانه دار در بیرجند

اولین پاتوق کتابخوانی زنان خانه دار خراسان جنوبی با محوریت معرفی و جمع خوانی دو کتاب "شناخت طبایع" و "طب اسلامی"، روز سه شنبه 12 خرداد ماه جاری به همت سمانه دادرس مقدم، کتابدار کتابخانه عمومی عبدالکریم اشراق بیرجندیِ بیرجند در این کتابخانه برگزار شد.
برگزاری پاتوق کتابخوانی زنان خانه دار در بیرجند

 

به گزارش لیزنا، مدیرکل کتابخانه ها در این جلسه، گفت: در اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی، هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد؛ اما در عمل کمتر به این مسأله پرداخته می شود.

رضایی با اشاره به شعار امسال با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، اجرای پاتوق کتابخوانی زنان خانه دار را دقیقاً عمل به این شعار عنوان کرد و افزود: با تبلیغ و معرفی سبک زندگی سنتی ایرانی، استفاده از غذاهای سنتی و محلی و داروهای گیاهی، می شود کتابخوانی را به سمت و سوی اقتصاد مقاومتی برد.

حاجی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند نیز، هدف از این پاتوق را، روشی برای دخیل کردن زنان خانه دار در امور فرهنگی کتابخانه ها بیان کرد و گفت: در حاشیه این پاتوق، نمایشگاه داروهای گیاهی و غذاهای اصیل ایرانی و محلی استان هم برپا شده است.

در این جلسه، دو کتاب "طب اسلامی، گنجینه تندرستی"، نوشته دکتر رضا منتظر و "دوره طب سنتی و تغذیه: شناخت طبایع"، نوشته دکتر سیدعلی ابوالحبیب به حاضران معرفی شد.

لازم به ذکر است که مقرر شد قفسه ای مرتبط با کتب طب اسلامی و سنتی برای کتابخانه عمومی عبدالکریم اشراق بیرجندی تهیه شده و با راهنمایی و مشورت اهل فن، منابع مناسبی در آن گنجانده شود.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: