کد خبر: 24456
تاریخ انتشار: شنبه, 15 خرداد 1395 - 11:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در جلسه انجمن کتابخانه‌های خوسف بررسی شد؛

اعتبارات تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی خوسف

اعتبارات تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی شهرستان خوسف و رساندن کتابخانه ها به وضع مطلوب، به لحاظ ساختمانی، روز چهارشنبه 12 خرداد ماه جاری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان خوسف، خراسان جنوبی، بررسی شد.
اعتبارات تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی خوسف

 

به گزارش لیزنا، در این جلسه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوسف، ایجاد رمپ و اجرای ایزوگام، بهبود سیستم روشنایی، راه اندازی سیستم گرمایشی و خرید تجهیزات از جمله دستگاه های الکترونیکی، قفسه کتابخانه و میز کودک را از نمونه اقدامات انجام شده برای کتابخانه های عمومی دکتر غلامحسین شکوهی خوسف و غلامرضا فرزین روستای گل عنوان کرد و افزود: توسعه فضای دو کتابخانه خوسف و گل در سال جدید انجام خواهد شد.

علیدوست بیان کرد: بهسازی کتابخانه عمومی شهید نوروزی روستای قلعه زری و کف سازی، اجرای دیوار پوش و روشنایی سقف کتابخانه عمومی دکتر غلامحسین شکوهی خوسف، از دیگر اقداماتی است مه در سال جاری انجام خواهد شد.

همچنین در این جلسه امام جمعه خوسف با تأکید بر ایجاد جذابیت در کتابخانه ها از جمله کیفی سازی فضا و منابع گفت: کتابداران هم باید برخورد شایسته ای با اعضا و مراجعان داشته باشند.

شاه بیکی افزود: هر هفته در نماز جمعه خوسف، کتابی به نمازگزاران معرفی می شود که چنانچه هماهنگی هایی با کتابخانه عمومی شهر صورت گیرد، علاقمندان می توانند برای تهیه کتابهای معرفی شده به کتابخانه مراجعه کنند.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خوسف نیز در این جلسه با بیان اینکه فضای کتابخانه عمومی دکتر غلامحسین شکوهی، مناسب نیست و برازنده شهر فرهنگی خوسف نمی باشد، بر شاداب سازی فضای این کتابخانه تأکید کرد و گفت: برنامه ریزی های فرهنگی باید علاوه بر شهر خوسف، برای سراسر شهرستان نیز انجام شود.

فرجامی فرد، افزود: به رغم محدودیت و کاهش اعتبارات فرمانداری در سال گذشته، اعتبارات کتابخانه های شهرستان 28 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی هم در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان خوسف، با اشاره به حضور کمرنگ دستگاه های فرهنگی در کارگروه های زیربنایی کشور گفت: مکان های فرهنگی و به خصوص کتابخانه ها، باید طوری طراحی و شاداب سازی شود که فرزندان ما را جذب کند.

رضایی، بهسازی کتابخانه عمومی دکتر غلامحسین شکوهی را یکی از برنامه سال جاری عنوان کرد و خواستار همکاری فرمانداری در این زمینه شد.

لازم به ذکر است، راه اندازی کتابخانه در مرکز بخش ماژان خوسف، اجرای برنامه های مشترک با اداره آموزش و پرورش و تأمین بخشی از جوایز مسابقات در برنامه های فرهنگی اوقات فراغت دانش آموزان از سوی اداره ورزش و جوانان نیز از دیگر مصوبات جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان خوسف بود.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: