کد خبر: 24549
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 خرداد 1395 - 12:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه علامه قطب الدین رازی ورامین   

منبع : لیزنا
به همت مسئول و کتابداران کتابخانه علامه قطب الدین رازی ورامین، استان تهران، نشست کتابخوان خرداد ماه در این کتابخانه برگزار شد.
برگزاری نشست کتابخوان کتابخانه علامه قطب الدین رازی ورامین   

 

به گزارش لیزنا، این نشست روز چهارشنبه 19 خرداد ساعت 11 صبح در محل کتابخانه  با حضور فعال اعضا و کتابداران کتابخانه برگزار شد.

دراین جلسه 6 نفر به ارائه کتاب های خوانده شده خود پرداختند که عبارتند از :

ازدواج مادرم و بدبختی های دیگر/ باربارا پارک / ارائه توسط صغری شفقتی(مسئول کتابخانه)/ نشر ماهی

"ازدواج مادرم و بدبختی های دیگر" دنباله داستان "از من نخواهید لبخند بزنم" داستانی است طنز که زندگی چارلی پسر ۱۱ ساله ای که  مادرش پس از جدایی از پدرش، می خواهد ازدواج کند.

سوران سرد/ جواد افهمی/ ارائه توسط زهرا نیکوئی(کتابدار کتابخانه)/ نشر سوره مهر

رمان سوران سرد قصه جنگ است، اما بیش و پیش از آن که به جنگ عراق با ایران بپردازد، تصویر دو جنگ دیگر را پیش روی مخاطب می‌گشاید؛ جنگ انسان با طبیعت و جنگ انسان با تمناهای نفس. افهمی در این رمان، چنان سرما و زمستان کشنده منطقه سوران را با استادی ترسیم می‌کند که مخاطب این سرما را تا مغز استخوان خود احساس می‌کند.

گرگ دریا/ جک لندن/ ارائه توسط زینب شفاهی/ نشر دبیر

جک لندن در این رمان داستان روشن فکری به نام هامفری وان ویدن را بیان می‌کند که بر اثر غرق کشتی، اسیر گروهی ملوان خشن به سرپرستی شخصی به نام ولف لارسن می‌شود که او را با کشتی خود به دریاهای دوردست می‌برند.

نان و گل سرخ/ کاترین پاترسون/ ارائه توسط عاطفه جعفری/ ناشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

عنوان اثر؛ "نان و گل سرخ"، شعار اعتصاب کنندگان و اشاره ای تلمیحی است به "جسم و روح" یا "نان و شراب" مسیح و لزوم برخورداری مردم از نیازهای جسمانی و معنوی خود. مشخصه ی داستان مرور تاریخ صنعت نساجی در ایالات متحده و اعتصابات کارگری است.

دایره المعارف فوتبال/ کلایو گیفورد/ ارائه توسط علیرضا ثابت فر/ محراب قلم

فوتبال این محبوب ترین بازی دنیا، رؤیایی ترین لحظات را در عالم ورزش به خود اختصاص داده است؛ از نمایش های درخشان فوتبال تهاجمی رئال مادرید در فینال جام اروپا در سال 1960 تا گل "دست خدایی" دیه گو مارادونا در سال 1986 و... در این دایره المعارف زیبا تمام این صحنه های رویایی به همراه تصاویر رنگی و توضیحات کامل ارائه شده است.

داخل زیرزمین نشوید/ آر. ال. استاین/ ارائه توسط مهدی کمیزی/ نشر ویدا

 

این کتاب سومین کتاب از کتابهای مجموعه وحشت می باشد. دکتر بروئر در آزمایشگاه خود، روی گیاهان آزمایش هایی انجام می دهد. اما مارگرت و کیسی بروئر نگران پدرشان هستند. آن ها متوجه می شوند که تمایلات، حتی شکل و قیافه و بدن پدرشان هم مثل گیاه شده.  آیا این اتفاقات، بخشی از آزمایش های بی خطر او هستند؟ ادامه داستان پیچیده تر و وحشتناکتر می شود.

کتابدار
|
iran
|
1395/03/26 - 13:57
0
0
خدایی و پیغمبری چقدر با این نشست ها مردم کتابخون شدن ؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: