کد خبر: 24655
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 10 تیر 1395 - 00:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اولین بسته کتابِ «نو رسیده‌ها» ی 95 به کتابخانه ها ارسال شد

منبع : لیزنا
مدیرکل منابع نهاد از ارسال بسته جدید کتابِ «نو رسیده‌ها» در سال ۱۳۹۵ به کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
اولین بسته کتابِ «نو رسیده‌ها» ی 95 به کتابخانه ها ارسال شد

به گزارش لیزنا، علی رمضانی مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به از سرگیری ارسال منابع به کتابخانه‌های عمومی کشور در سال جدید، اظهار داشت: «مقصد بسته‌های کتاب ارسالی کتابخانه‌های نهادی و مشارکتی هستند که شامل ۲۹۶۶ بسته در ۱۰۲ عنوان و تعداد ۱۴۸۴۲۷ نسخه هستند».


رمضانی در ادامه با اشاره به موضوعِ این کتاب‌ها افزود: «۷۳ عنوان از این کتاب‌ها مربوط به کتابخانه‌های نهادی هستند که موضوعات متنوعی را در برمی‌گیرند. همچنین بیشترین تعداد عناوین در این بسته مربوط به حوزه کودک با ۱۸ عنوان کتاب است».

وی اضافه کرد: «برای علاقه‌مندان به کتاب در موضوعات قصه و رمان، تاریخ، فلسفه و عرفان، بهداشت و ورزش، دفاع‌مقدس، دین، مهارت‌های خانه‌داری و علوم نیز در بسته کتابخانه‌های نهادی، منابع مفیدی وجود دارند که برای اعضای کتابخانههای عمومی کشور قابل استفاده هستند.»

مدیرکل منابع در ادامه با اشاره به وی‍ژگی‌های منابع مربوط به کتابخانه‌های مشارکتی خاطرنشان کرد: «۷۳۰ بسته کتاب ارسالی به کتابخانه‌های مشارکتی متناسب با نیازهای مخاطبان انتخاب و ارسال شده‌اند. به عنوان نمونه کتابخانه‌های مربوط به زندان‌ها، نیازمند موضوعات خاصی همچون دین، روانشناسی، مهارت‌های اجتماعی و موضوعاتی از این دست هستند، لذا تلاش شده تا عناوینی انتخاب شوند که بیشترین مخاطب را داشته باشند.»
گفتنی است این بسته، سیزدهمین بسته نورسیده‌ها است که در دوره مدیریت جدید به همت اداره کل منابع در قالب «بسته نورسیده‌ها» به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور ارسال می‌شود. همچنین به زودی دفترک نورسیده‌های ۱۳ نیز با هدف طرح نکاتی در قالب معرفی و خلاصه از هر عنوان کتاب، روی پرتال سامان بارگذاری خواهد شد.

روستایی
|
Iran
|
1395/04/14 - 15:55
0
3
باسلام اگه امکانش هست رمان بیشتربفرستین الان فصل تابستانه اکثرارمان میخوان همه رماناداخل کتابخانه تکراری هستند
شیراز
|
Iran
|
1395/04/10 - 08:59
1
7
درود بر همکارانم در سراسر ایران

خواستم به واحد منابع یه خسته نباشید بگم و عرض کنم خدمتتان که لطفا لطفا لطفا کتابها رو طبق نیاز کتابخانه ها ارسال کنید اگه انتخاب کتاب رو به عهده ی کتابدار بذارید کیفیت کتابخانه ها بلحاظ منابع خیلی عالی میشه صحبت از اعتماد به پرسنل است انتخاب و حتی خرید کتاب رو به مسئول کتابخانه بسپارید باورکنید نتیجه میده چه فایده داره اینهمه هزینه پست میدید ...خدا قوت...یا علی
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: