معرفی نامزدهای جایزه برترین کتابخانه های عمومی سال 2016

 به گزارش لیزنا، کتابخانه ها بانک اطلاعات هستند و این امکان را برایمان فراهم می کنند تا با افراد مختلف هم کلام شویم. کتابخانه صرفا جایی برای ذخیره دانش و دسترسی آسان به کتاب ها نیست بلکه جایی است که می توانید نظرات خود را با دیگران اشتراک گذارید و علایق خود را در تمام حیطه های مختلف جستجو کنید.

 

 کتابخانه های عمومی منتخب درسال 2016 عبارتند از:

 

کتابخانه عمومی شیکاگو، محله چینی ها ، ایالات متحده آمریکا

کتابخانه DOKK، آرهوس، دانمارک

کتابخانه و مرکز میراث GEELONG ، استرالیا

کتابخانه عمومی موفقیت، استرالیا

 

شایان ذکر است؛ ارائه  جایزه سال کتابخانه های عمومی در کتابخانه های عمومی ایفلا WLIC در کلمبوس، اوهایو(ایالت متحده) در تاریخ 15 آگوست (25 مرداد ) برگزار می شود.

جایزه کتابخانه های عمومی سیستماتیک بخشی از "مدل های برنامه ای برای کتابخانه های عمومی پروژه آژانس دانمارکی فرهنگ و کاخ ها "است که جایزه توسط شرکت فناوری سیستماتیک حمایت شده است.

هدف از این برنامه  توسعه کتابخانه ها در آینده ، تحولات دیجیتال، به روز رسانی خواسته های کاربران، آشنایی با فرهنگ های محلی و گرایش به گروه های متنوع جمعیتی با رویکرد معماری باز و کاربردی است.

 گفتنی است؛ این کتابخانه‌ها مخاطبان را برای خواندن کتاب و ماندن در کتابخانه ترغیب و آنها را جذب محیطی کاملا مناسب برای مطالعه می‌کند، ضمن اینکه در بیشتر این کتابخانه‌های منتخب که کتابخانه‌های ملی کشورها هستند، نمادی از فرهنگ، هنر و تمدن آن کشور و مردم دیده می‌شود و با روحیات آن قوم سازگار است.