کد خبر: 24871
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 07 مرداد 1395 - 11:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان دشتي برگزار شد

منبع : لیزنا
دومين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان دشتي با حضور معاون سياسي اجتماعي فرمانداري، بخشداران بخش هاي تابعه، شهرداران و ساير اعضاي انجمن در سالن اجتماعات فرمانداري تشكيل شد .
 جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان دشتي برگزار شد

 به گزارش لیزنا، محمد حسینی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان دشتی، استان بوشهر، در جلسه انجمن کتابخانه‌های این شهرستان گفت: کتابخانه‌های عمومی باید دارای تجهیزات استاندارد باشند زیرا این امر باعث شادابی در کتابخانه‌ها خواهد شد .

 

وی افزود: انعقاد تفاهم نامه بین کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر می تواند در جذب افراد برای مطالعه کتاب نقش بسزایی ایفا می کند .

وی با بیان اینکه نماز جمعه ظرفیت خوبی برای مطالعه کتاب و کتابخوانی است، بیان کرد: زمینه و بستر حضور کارمندان و اقشار مردم برای مطالعه در مکان های مختلف فراهم شود .

حسینی تاکید کرد: تقویت مطالعه کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه دارد .

وی ادامه داد: معایب و مزایای فضای مجازی مورد تحلیل قرار گیرد و خانواده ها باید نسبت به این موضوع آگاهی لازم داشته باشند.

حسینی با اشاره به اینکه نقش مطالعه در پیشرفت  جامعه بر کسی پوشیده نیست، بیان کرد:  تقويت كتابخانه هاي عمومي مي تواند در جهت افزايش مطالعه نقش بسزايي ايفا كند .

وی افزود: چنانچه بتوانیم فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب‌خوانی در خانواده‌ها افزایش دهیم این امر باعث کاهش جرائم اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان خواهد شد و باید در این زمینه تلاش کرد.

حسینی گفت: مطالعه رمز موفقیت انسان‌ها در طول تاریخ بوده است و کتاب می‌تواند در پیشرفت علمی به ما کمک فراوانی کند.

در ادامه جلسه مجتبي عباسي دبير انجمن كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان دشتي گزارشي از وضعيت عضويت، منابع، امانت و زيربناي  كتابخانه هاي عمومي اين شهرستان ارائه داد و گفت : ما بايد با برنامه ريزي و ايجاد راهكارهاي لازم به افق چشم انداز 1404 نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور برسيم كه اين نيازمند همكاري تمامي دستگاه هاي اجرايي است .

وي  بيان كرد: برنامه هاي مختلفي در سطح شهرستان براي جذب عضو و امانت انجام مي گيرد ولي بايد راهكارهاي اساسي و عملياتي تري اجرا شود .

عباسي گفت: از مهم ترين اين راهكارها استانداردسازي و شاداب سازي محيط فيزيكي كتابخانه ها است كه اين مي تواند باعث افزايش انگيزه و ترغيب افراد به كتابخانه ها شود

 

در ادامه جلسه ساير اعضاي انجمن پيرامون جذب عضو و امانت در كتابخانه‌ها طرح ها و ايده هايي ارائه دادند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: