کد خبر: 25296
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 مهر 1395 - 13:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به مناسبت روز تکریم بازنشستگان برگزار شد

مراسم تجلیل از اعضاء بازنشسته  کتابخانه علامه طباطبایی کرمانشاه 

منبع : لیزنا
 به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان مراسم تجلیلی با حضور اعضاء بازنشسته کتابخانه علامه طباطبایی کرمانشاه برگزار شد.
 مراسم تجلیل از اعضاء بازنشسته  کتابخانه علامه طباطبایی کرمانشاه 

 به گزارش لیزنا، در ابتدای این نشست سوسن شمس الهی مسئول کتابخانه علامه طباطبایی با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه مطبوع خود  گفت: کتابخانه علامه طباطبایی یکی از غنی‌ترین کتابخانه های عمومی استان است و تلاش مجموعه همکاران ما مهیا کردن امکانات در حدی مطلوب برای اعضاء است.

 

وی در ادامه با اشاره به امکانات کتابخانه ادامه داد: کتابخانه علامه طباطبایی علاوه بر دارا بودن بخش های مختلف مانند بخش مرجع، بخش نشریات و کودکان یکی از بزرگترین مخازن موجود در استان با 39 هزار جلد کتاب را در اختیار دارد.

مسئول کتابخانه علامه طباطبایی بخش نابینایان را یکی از خدمات ویژه کتابخانه عنوان کرد و افزود: کتابخانه علامه طباطبایی علاوه بر خدمات معمول کتابخانه‌ای دارای بخش نابینایان با کتاب‌های بریل و گویاست و روزانه پذیرای عزیزان روشندل است.

شمس‌الهی در انتهای این جلسه پس از شنیدن پیشنهادات و انتقادات اعضاء کتابخانه توضیحاتی در مورد کاستی‌های موجود و مشکلات جاری ارائه داد و با اعلام آمادگی برای برگزاری دوره های فرهنگی، ادبی و هنری اضافه کرد: کتابخانه علامه طباطبایی آمادگی دارد که در صورت پیشنهاد و همکاری اعضاء فرهیخته کتابخانه، فضا و امکانات لازم جهت برگزاری کلاس‌ها و دوره های مختلف را فراهم کند.

 

در ادامه این نشست دکتر محمدرضا فتحی به بیان سخنانی در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداخت و لزوم آشنایی نسل جوان با مفاخر استان را متذکر و ابراز داشت: متاسفانه در حوزه رمان، داستان و شعر استان دارای مفاخر و بزرگان زیادی است که متاسفانه علارقم تلاش ها  ناشناخته مانده اند.

وی با اشاره به عدم آشنایی نسل جوان با گنجینه‌های ملی و بومی تصریح کرد: متاسفانه وضعیت به شکلی شده که حتی شاهنامه نیز در بین مردم مغفول و ناشناخته مانده و با این وضعیت انتظار می‌رود مسئولین و مراکز فرهنگی اهتمام بیشتری به موضوع کتاب و کتابخوانی و فرهنگ داشته باشند.

فتحی در انتهای سخنان خود ضمن در خواست از مسئول کتابخانه جهت فعالیت‌های فرهنگی گفت: به نظر می‌رسد با تشکیل کانون ادبی در کتابخانه بتوان با استفاده از ظرفیت بازنشستگان کتابخانه که همگی فرهیخته و اهل مطالعه هستند فعالیت‌های فرهنگی و ادبی را توسعه داد.

 

 در انتهای این نشست حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و موضوعاتی همچون غنی شدن بیشتر مخزن کتابخانه، نگهداری بهتر کتب موجود، توجیه بیشتر اعضاء در حفظ و نگهداری کتب کتابخانه و برگزاری نشست‌ها، کلاس‌ها و دوره‌های فرهنگی را طرح کردند و سپس با اهداء هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

روستایی
|
iran
|
1395/07/12 - 14:54
0
0
خداقوت شمابرین تامابیایم جاتون
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: