کد خبر: 25835
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 آبان 1395 - 12:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آغاز چهارمین مرحله کارگاه و تور قصه‌گویی در کتابخانه و موزه ملک

منبع : لیزنا
چهارمین مرحله از برنامه ویژه کارگاه و تور قصه‌گویی «باغ قصه‌ها» برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، از هفته پایانی آبان 1395 در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. این برنامه جذاب تا پایان سال ادامه خواهد یافت.
آغاز چهارمین مرحله کارگاه و تور قصه‌گویی در کتابخانه و موزه ملک

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، برنامه کارگاه و تور قصه‌گویی «باغ قصه‌ها» برای کودکان و نوجوانان، فعالیت جذاب فرهنگی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران در حوزه انتقال مفاهیم تاریخ، موزه و ادبیات ایرانی- اسلامی به کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید.

 

این کارگاه در روزهای دوشنبه هر هفته به رایگان برگزار می‌َشود. قصه‌گوهای کارگاه و تور «باغ قصه‌ها»، قصه‌های مولانا را در فضایی ویژه در کتابخانه و موزه ملی ملک برای کودکان بازمی‌گویند. همچنین در کنار قصه‌گویی، تور بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک به همراه یک کارگاه جذاب برگزار می‌شود. ضرب سکه، شجره‌نامه، کلاژ طوطی و بازرگان و تومار، برخی از کارگاه‌هایی به شمار می‌آیند که در این برنامه اجرا خواهند شد.

کارگاه و تور قصه‌گویی «باغ قصه‌ها» از هفته پایانی آبان 1395، دوشنبه‌های هر هفته تا پایان سال از ساعت 9 تا ساعت 11 برای کودکان مقطع ابتدایی برگزار می‌شود. کتابخانه و موزه ملی ملک، سه دوره پیشین برنامه کارگاه و تور قصه‌گویی «باغ قصه‌ها» را در دو سال گذشته برگزار کرده است.

 قصه‌گوهای کارگاه و تور «باغ قصه‌ها» در دوره‌های گذشته، قصه‌های «طوطی و بازرگان» و «فقیر روزی‌خواه» مولانا را برای کودکان در فضایی ویژه در کتابخانه و موزه ملی ملک بازگفته‌اند. موزه‌گردی در تالارهای موزه ملی ملک و برگزاری یک کارگاه عملی در کنار تور قصه‌گویی نیز در زمره برنامه دوره‌های پیشین بوده است.

حضور دانش‌آموزان در «باغ قصه‌ها»ی کتابخانه و موزه ملی ملک با نام‌نویسی ممکن خواهد بود. متولیان مدرسه‌ها و آموزشگاه‌های مقطع ابتدایی می‌توانند برای نام‌نویسی و حضور کودکان و دانش‌آموزان در برنامه «باغ قصه‌ها»، از روز چهارشنبه 19 آبان 1395 از ساعت 8:30 تا ساعت 16:30 با شماره تلفن همراه 09192912692 تماس بگیرند یا با مراجعه به این موقوفه به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد» برای شرکت در این برنامه هماهنگ کنند. با توجه به محدودیت مکان و ظرفیت کارگاه‌ها، اولویت با مدرسه‌ها و کودکانی است که زودتر نام نوشته باشند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است که 79 سال پیش از سوی حاج حسین آقا ملک، بر آستان قدس رضوی وقف شده است. این گنجینه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران جای گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: