کد خبر: 25890
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 آبان 1395 - 09:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رو نمایی از کتاب «ادبیات مرثیه در منطقه ارسباران» اثر حسین دوستی

منبع : لیزنا
به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر و در آستانه اربعین حسینی کتاب «ادبیات مرثیه در منطقه ارسباران» اثر حسین دوستی رونمایی شد.
رو نمایی از کتاب «ادبیات مرثیه در منطقه ارسباران» اثر حسین دوستی

 به گزارش  لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، همزمان با ایام گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و در آستانه «اربعین حسینی»، آئین رونمایی از کتاب «ادبیات مرثیه در منطقه ارسباران» اثر حسین دوستی، در اهر برگزار شد. این آئین از سوی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اهر، در سالن آمفی تئاتر کتابخانه شیخ شهاب الدین اهری برگزارشد.

در این مراسم، سمندری، معاون فرماندار و جمعی از مدیران ادارات شهرستان اهر، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های منطقه ارسباران، شهروندان و جمعی از ادبا و شعرا و مداحان این منطقه حضور داشتند.

 

در این آئین علاوه بر سخنرانی محمد رحمانی، مدیر اداره کتابخانه های عمومی اهر؛ سمندری، معاون فرماندار اهر و حسین دوستی، مولف کتاب؛ جمال قاسمبیگلو، ابوالفضل عباسی معروفان، رحمان رضازاده، بابک عطفی، اسحق برزگری و اصغر الماسی به شعرخوانی پرداختند و امیررضا وهابی به معرفی فیلم مستند خود با عنوان «محرم در ارسباران» پرداخت. همچنین روضه خوانی داوود عزیزی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر بخش های این برنامه بود.

کتاب «ادبیات مرثیه در ارسباران» در سه بخش: عاشورانگاران؛ شبیه خوانی، شبیه گردانی، پرده خوانی؛ و مرثیه خوانان تألیف شده و به تبیین ادبیات مرثیه در منطقه ارسباران پرداخته است.

 

این کتاب دومین اثر از مجموعه آثار «تاریخ و ادبیات مرثیه آذربایجان» است که در ۳۵۹ صفحه و در۵۵۰ نسخه در سال ۱۳۹۴ از سوی انتشارات سفیر اردهال منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: