کد خبر: 25892
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 آبان 1395 - 10:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تشریح برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های سبزوار

منبع : ایزنا
زیبا باغانی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار استان خراسان رضوی، برنامه های پیش بینی شده کتابخانه های عمومی سبزوار را تشریح کرد.
تشریح برنامه های هفته کتاب در کتابخانه های  سبزوار

 به گزارش لیزنا، باغانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار، گفت: «سوگواره عاشورایی» با کمک اداره آموزش و پرورش شهرستان، انجمن خیرین کتاب و کتابخانه ساز حکیم و ارگان های دیگر برگزار می شود.

وی ادامه داد: سوگواره عاشورایی حفظ ترکیب بند محتشم کاشانی است که در سال گذشته توسط اداره کتابخانه های عمومی سبزوار برای عموم برگزار شد و امسال ویژه دانش آموزان خواهد بود. این مسابقه در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود.

باغانی افزود: در روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار کارگاه آشنایی با کتابخانه های عمومی ویژه دانش آموزان مدارس برگزار می شود.

 

وی گفت: کارگاه آشنایی با نرم افزار سامان نیز برای اعضا و مراجعین کتابخانه های شهرستان برگزار می شود.

باغانی اظهار داشت: «صدایت را اهدا کن!» برنامه ای است که برای دومین سال پیاپی و با توجه به استقبال مردم در سال گذشته در بخش نابینایان کتابخانه حاج ملاهادی، برگزار می شود و خیّرین صدا می توانند برای اهدای صدای خود و ضبط کتاب های صوتی برای استفاده نابینایان و کم بینایان و حتی عموم مردم به کتابخانه حاج ملاهادی، مراجعه نمایند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی سبزوار گفت: برگزاری سه نشست تخصصی شعر، داستان و نهج البلاغه از دیگر برنامه های کتابخانه های عمومی سبزوار در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار است.

باغانی همچنین گفت: برگزاری جلسات تفسیر صحیفه سجادیه، حفظ و روخوانی قرآن در کتابخانه امامزاده کوشک، که در طول سال برگزار می شود، بطور ویژه و گسترده ، برگزاری جلسات تفسیر قرآن، تفسیر نهج البلاغه،  تفسیر صحیفه سجادیه و امام شناسی در کتابخانه امامزاده شعیب، که در طول سال برگزار می شود، بطور ویژه و گسترده تر از برنامه های دیگر کتابخانه های عمومی سبزوار است.

 

وی ادامه داد: تقدیر از کودکان کتابخوان برتر کتابخانه ها، برگزاری مسابقه «تاثیر کتاب در زندگی من» با همکاری دفتر امام جمعه در بخش روداب، برگزاری مراسم «کودک و کتاب» در کتابخانه امامزاده کوشک، بازدید مدارس و مهدکودک ها، قصه گویی در بخش کودک، اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی،‌ برگزاری نشست های مدرسه ای، بازدید مسئولین از کتابخانه ها  و عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی شهرستان برنامه های پیش بینی شده کتابخانه های عمومی سبزوار برای ایام متقارن با روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است.

کتابدار شهرستان
|
Germany
|
1395/08/23 - 16:10
0
0
با سلام
فکر نمیکتید برخی از این برنامه ها رو سازمان تبلیغات اسلامی باید انجام بده؟؟؟؟
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: