کد خبر: 25912
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 آبان 1395 - 16:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ویژه برنامه های روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در اصفهان

منبع : لیزنا
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: همزمان با ایام گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار برنامه های فرهنگی متنوعی در کتابخانه های عمومی استان به اجرا خواهد شد.
ویژه برنامه های روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در اصفهان

به گزارش لیزنا، امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، در خصوص برنامه های کتابخانه های عمومی اظهار داشت: 24 آبان ماه سال روز ارتحال مفسر بزرگ قرآن، علامه سید محمد حسین طباطبایی، جمعی از کتابداران استان با حضور در گلزار شهدا، با آرمانهای امام راحل تجدید میثاق می کنند.

وی با اشاره به عضویت رایگان کتابخانه های عمومی در روز 24 آبان افزود: در این روز هم استانیهای عزیز می توانند با مراجعه به کتابخانه های عمومی سراسر استان بصورت رایگان به عضویت کتابخانه درآیند.

هلاکویی، به برگزاری آیین تجلیل از مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره نمود و گفت: در این آیین که 23 آبان ماه برگزار می شود از برترین کتابداران، کتابخانه های عمومی، کتابخوانان، اهدا کنندگان کتاب، نویسندگان و خبرنگاران در حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر خواهد شد.

هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش جهت نواختن زنگ مطالعه، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نشست های کتاب‌خوان در کتابخانه های عمومی از دیگر برنامه هایی بود که سرپرست کتابخانه های عمومی استان ذکر کرد و افزود: در این ایام تورهای بازدید دانش آموزان از کتابخانه انجام می شود و در روز 24 آبان به همت کتابخانه تخصصی نابینایان استان از تولید کنندگان کتاب گویا و اعضای فعال این کتابخانه تقدیر می شود.

امیر هلاکویی، این ایام را فرصت مغتنمی برای تکریم خانواده گرانقدر شهدا بویژه شهدای مدافع حرم دانست و گفت: در آیین تجلیل از مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی، تعدادی از خانواده های معزز شهدای مدافع حرم تقدیر و تجلیل خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت کتابخانه های عمومی استان و ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره کل در یکسال اخیر گفت: در حال حاضر از مجموع 292 باب کتابخانه دراستان 176 کتابخانه نهادی، 112 کتابخانه مشارکتی و 4 کتابخانه بصورت مستقل مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به گوشه ای از فعالیت های فرهنگی کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با بیش از 10 هزار نفر شرکت کننده و کسب رتبه اول مشارکت در سطح کشور، برگزاری بیش از 1000 نشست کتابخوانی در شش ماهه اول سال جاری و معرفی و به اشتراک گذاری بیش از 5000 کتاب در این نشست ها نمونه ای از فعالیت شاخص در استان اصفهان است.

وی با اشاره به فعالیت 58 کانون ادبی، 50 گروه مطالعاتی و 42 کانون قرآن و نهج البلاغه در کتابخانه های عمومی استان گفت: از ابتدای سال جاری در قالب طرح کتاب‌خوان، ماهانه 4 عنوان کتاب بصورت پوستر ارائه شده که این کتابها محور فعالیت های مسابقات کتابخوانی، قصه گویی، جمع خوانی در کتابخانه های عمومی بوده است.
برگزاری 20 نشست صبح گاه کتابخوانی، نشست های حکمت و مثنوی و اراده بسته های مطالعاتی را از دیگر فعالیت های فرهنگی ذکر کرد و افزود: در حوزه عمرانی 25 پروژه در حال احداث است که با بهره برداری از این پروژه ها تعداد کتابخانه های نهادی استان به 200 باب خواهد رسید.

هلاکویی با اشاره به افزایش 20 درصدی اعضای کتابخانه های عمومی در دو ماه اخیر ادامه داد: در سال های اخیر هزار و پانصد جلد کتاب و 92 هزار و پانصد عنوان نشریه به کتابخانه های عمومی ارسال شده که این سرانه در شش ماه نخست امسال  به 44 هزار نشریه و بیش از 80 هزار جلد کتاب رسیده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: