کد خبر: 26345
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 25 آذر 1395 - 14:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

28 آذر برگزار می شود

بررسی «خواندن آثار ادبی» در ششمین نشست آثار خواندن

منبع : لیزنا
ششمین برنامه از سلسله نشست‌های «آثار خواندن» با موضوع تحلیل و بررسی «خواندن آثار ادبی» در کتابخانه عمومی شهید چمران برگزار می‌شود.
بررسی «خواندن آثار ادبی» در ششمین نشست آثار خواندن

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ششمین برنامه از سلسله نشست‌های «آثار خواندن» با موضوع تحلیل و بررسی «خواندن آثار ادبی» و محوریت دو ترجمه موجود از کتاب «چگونه ادبیات بخوانیم؟ / آثار ادبی را چگونه باید خواند؟» نوشته تری ایگلتون و ترجمه‌های «مشیت علایی» و «محسن ملکی و بهزاد صادقی»، ساعت 15:30  الی 17:30 روز یکشنبه بیست و هشتم آذر برگزار می شود.

این برنامه با حضور دکتر یزدان منصوریان دانشیار علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی، مشیت علایی مدرس دانشگاه و مترجم پیشکسوت و جمعی از کتابداران و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهید چمران برگزار خواهد.

سلسله نشست‌های معرفی و بررسی کتاب با نامِ «آثار خواندن» در راستای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر توریج فرهنگ مطالعه  کتابخوانی و همسو با نامگذاری سال 1395 به نام «سال خواندن» از سوی نهاد برگزار می‌شود.

 نخستین برنامه از این سلسه نشست‌ها با نقد و بررسی کتاب «چگونه درباره کتاب‌هایی که نخوانده‌ایم حرف بزنیم» نوشته پی‌یر بایار شانزدهم خرداد سالجاری، دومین نشست با نقد و بررسی کتاب «کندوکاوی در جامعه‌شناسی ادبیات» نوشته دکتر فرهنگ روز سوم مردادماه، سومین نشست با نقد و بررسی کتاب «از کتاب رهایی نداریم» نوشته امبرتو اکو و ژان کلود کریر روز چهارم مهر، چهارمین نشست با نقد و بررسی کتاب «معجون عشق» نوشته یوسف علیخانی در روز بیست و پنجم مهر و پنجمین نشست نیز با موضوع «ادبیات کلاسیک» و محوریت کتاب‌های «چرا باید کلاسیک‌ها را خواند؟» نوشته ایتالو کالوینو و ترجمه آزیتا همپارتیان، «با و بی‌تکلف» و «رمان‌نویس ساده نگر، رمان‌نویس اندیشه‌مند» نوشته اورهان پاموک و‌ ترجمه عین‌الله غریب و علیرضا سیف‌الدینی در روز  دوم آذرماه برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: