کد خبر: 26624
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 دی 1395 - 14:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کارگاه «فهرست نویسی» در شیراز

منبع : لیزنا
دور دوم کارگاه «فهرست نویسی» در شیراز با تدریس مهدی ظهرابی از فهرست‌نویسان متخصص این استان برگزار شد.
برگزاری کارگاه «فهرست نویسی» در شیراز

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، دور دوم کارگاه «فهرست‌نویسی» شیراز با حضور جمعی از کتابداران کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی این شهرستان با ارائه مباحثی همچون: نحوه آموزش صحیح و دقیق نشان مؤلف فارسی به ویژه در مورد زندگی نامه‌ها، کتاب‌هایی که مورد نقد قرار گرفته یا کتاب‌هایی که درباره آن‌ها، شرح‌هایی نوشته شده، فهرست نویسی کتاب‌های نقد، شرح، اتوبیوگرافی، بیوگرافی و غیره برگزار شد.

با توجه به استقبال کتابداران از این دوره آموزشی، در ماه‌های آینده براساس نیاز کتاب‌داران و برای افزایش توانمندی تخصصی کتابداران، این دوره‌ها برگزار خواهد شد.

 همچنین به دلیل نبود کتاب‌های «نشانه مؤلف فارسی» و «خ‍لاص‍ه‌ رده‌ب‍ن‍دی‌ ده‍ده‍ی‌ دی‍وئ‍ی‌ و ن‍م‍ای‍ه‌ ن‍س‍ب‍ی»‌ در قفسه کتابخانه‌های شیراز که ابزار اساسی در حوزه فهرست‌نویسی است، این دو عنوان کتاب توسط اداره شهرستان شیراز خریداری و پس از برگزاری کارگاه آموزشی، در ۱۸ کتابخانه توزیع خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: