کد خبر: 26894
تاریخ انتشار: شنبه, 02 بهمن 1395 - 15:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در ادامه طرح جمع‌آوری کتاب برای کتابخانه عشایر فارس

غرفه «ایل هم می‌خواند» در نمایشگاه تهران برپا شد

منبع : لیزنا
غرفه «ایل هم می‌خواند»، در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برپا شد.
غرفه «ایل هم می‌خواند» در نمایشگاه تهران برپا شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، مسئول کتابخانه عمومی رییسی اردکانی درخصوص این غرفه اظهار داشت: غرفه «ایل هم می‌خواند» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی و اداره کل امور عشایر فارس و در ادامه برپایی غرفه «هم‌نوا با لایزنگان ایل هم می‌خواند» برپا شد و هدف از آن جمع‌آوری هرچه بیشتر کتاب برای کتابخانه مناطق عشایر فارس بود.

روح‌الله منوچهری با اشاره به استقبال خوب از این غرفه بیان کرد: در این غرفه بیش از 700جلد کتاب برای کتابخانه منطقه عشایر جمع‌آوری شد که این تعداد با حساب کتاب‌های اهدایی در غرفه «هم‌نوا با لایزنگان ایل هم می‌خواند» در شیراز، به حدود 3 هزار و 500 جلد می‌رسد.

وی با اشاره به محتوای این کتاب‌ها گفت: کتاب‌های موجود در همه زمینه‌ها است اما تمرکز آن‌ها بر کتاب‌های مخصوص ایلات و عشایر و کتاب‌های گروه کودک و نوجوان است.

نماینده اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این غرفه، همچنین به زمان احداث کتابخانه عشایری اشاره و عنوان کرد: کتاب‌های جمع‌آوری شده برای کتابخانه عشایری دسته‌بندی و مرتب شده و در طی هفته‌های آینده کتابخانه عشایر استان فارس با حضور مسئولان استانی  راه‌اندازی خواهد شد.

مسئول کتابخانه عمومی رییسی اردکانی شیراز همچنین با تصریح استقبال مسئولان از این اقدام فرهنگی یادآور شد: مسئولان استانی و کشوری همچون مهندس علی‌اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، دکتر انصاری نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی، دکتر خدایی دبیر حزب اعتدال و توسعه، دکتر عسگری از معاونت مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و دیگر مسئولان با حضور در این غرفه از تلاش‌های این دو اداره کل در ترویج فرهنگ مطالعه در میان عشایر قدردانی کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: