کد خبر: 26915
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 بهمن 1395 - 11:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اهدای 2 هزار جلد کتاب در جشنواره مردمی «نذر کتاب» فسا در فارس

منبع : لیزنا
رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا از جمع‌آوری 2000 نسخه کتاب در دومین جشنواره مردمی «نذر کتاب» خبر داد.
اهدای 2 هزار جلد کتاب در جشنواره مردمی «نذر کتاب» فسا در فارس

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا، در خصوص این جشنواره گفت: دومین جشنواره مردم «نذر کتاب» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا و همکاری شهرداری و شورای شهر فسا با هدف مشارکت مردم در تأمین کتاب‌های کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی برگزار شده است.

 محمدحسین فیروزی افزود: این جشنواره با شعار «هر شهروند، یک کتاب» و با هدف فرهنگ‌سازی از 22 آبان ماه آغاز شده و همزمان با هفته وقف قوت گرفته و تا 22 بهمن ماه 95 ادامه خواهد داشت.

فیروزی همچنین درخصوص این جشنواره عنوان کرد: جشنواره مردمی نذر کتاب برای اولین بار در سال 1394 به ابتکار اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا برگزار شد که در آن بیش از 9 هزار جلد کتاب توسط فرهنگ دوستان اهدا گردید.

وی همچنین به جمع‌آوری 2 هزار جلد کتاب در جشنواره مردمی «نذر کتاب» امسال اشاره کرد و گفت: این در حالی است که زمان جشنواره تا 22بهمن ماه ادامه دارد و مطمئناَ تعداد کتاب‌های اهدایی با همت مردم نیک‌اندیش  بیشتر خواهد شد.

فیروزی با اشاره به محتوای کتاب‌ها ابراز داشت: کتاب‌های جمع‌آوری شده در همه زمینه‌هاست؛ اما کتاب‌های داستان و رمان، کودک و نوجوان، کمک درسی و مذهبی به نسبت بیشتر از دیگر کتاب‌هاست.

به گفته رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا، همشهریان عزیز برای همکاری با این نهاد فرهنگی و اهدای کتاب، می‌توانند تا با اهدای حداقل یک جلد کتاب، در این جشنواره مشارکت نمایند.

فیروزی ضمن قدردانی از همکاری مطلوب مسئولان و سازمان‌های شهرستان فسا با این جشنواره بیان کرد: در اولین گام محمدجواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی و سلیمان کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا با اهدای 250جلد کتاب در این جشنواره شرکت کردند.

علاوه برآن سرهنگ کشاورز معاون نیروی انتظامی شهرستان فسا و مهندس باصری شهردار فسا نیز با اهدای چندین جلد کتاب در این جشنواره حضور یافتند.

وی در پایان با بیان اینکه این اقدام فرهنگی می‌تواند سرآغازی مناسب در ارتباط مستمر با کتابخانه‌های عمومی باشد، اظهار امیدواری کرد که دیگر مسئولان نیز با اهدای کتاب به این جشنواره، در این اقدام بزرگ فرهنگی شریک شوند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: