کد خبر: 27097
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 بهمن 1395 - 23:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری کارگاه آموزشی ترغیب مطالعه در فردوس خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس خراسان جنوبی با همت یکی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان، کارگاه آموزشی ترغیب مطالعه برگزار کرد.
برگزاری کارگاه آموزشی ترغیب مطالعه در فردوس خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، با همت یکی از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس، کارگاه آموزشی ترغیب مطالعه با عنوان «در کتابی خواندم که...» را در مدرسه شهید محمود ناظری برگزار کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فردوس گفت: پیرو مصوبه پنجمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مبنی بر تشکیل کار گروه مطالعه با همت جلیلی، عضو انجمن، اولین کارگاه بین دانش‌آموزان مدرسه شهید محمود ناظری برگزار شد و کارگاه‌های بعدی هم جهت دانش‌آموزان و والدین برگزار خواهد شد.

او افزود: در این کارگاه، جلیلی با گریز به احادیث و روایات، راه دسترسی به سعادت و موفقیت را مطالعه خواند و با اشاره به تحقیقات کشورهای مختلف سلامتی، خلاقیت، افزایش دامنه لغات، افزایش قدرت تفکر و غیره را از نتایج ارزنده مطالعه برشمرد.

وی یادآور شد: در پایان کارگاه، مقرر شد هر کدام از دانش‌آموزان و یا حتی والدینشان که خلاصه کتاب یا کتاب‌هایی که خوانده‌اند را تحویل بدهند، جوایز نفیسی دریافت نمایند.

همچنین قرار بر این شد که تابلوی مطالعه در مدرسه راه‌اندازی شده و خلاصه کتاب‌ها و یا مطالب برگزیده دانش‌آموزان در محل نصب شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه قصه‌گویی در مهد کودک مفید گفت: حضور در مهدهای کودک و بین خردسالان و اجرای قصه گویی از جمله عوامل تأثیرگذار در ترغیب کودکان به کتابخوانی است. «خاطرات موش کور» اثرلیلا برزگر، «ماجراهای آقای تمیز» نوشته مهری ماهوتی و «بازی با انگشت‌ها» نوشته مصطفی رحماندوست از جمله کتاب‌هایی بود که برای کودکان بازخوانی شد و در پایان کودکان تصورات ذهنی خود را از قصه‌ها به روی کاغذ منتقل کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: