کد خبر: 28395
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 ارديبهشت 1396 - 15:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری دو نشست کتابداران و کتابخانه های عمومی در یزد

منبع : لیزنا
اولین گردهمایی کتابداران شهرستان اردکان و نشست هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت برگزار شد.
برگزاری دو نشست کتابداران و کتابخانه های عمومی در یزد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان یزد، این نشست نشست هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت به منظور تبیین برنامه‌های کتابخانه های تفت و با حضور کارشناسان فرهنگی و امورکتابخانه های استان در محل اداره کتابخانه‌های عمومی تفت برگزار شد.

در ابتدای این جلسه هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با قدردانی از تلاش‌های کتابداران شهرستان تفت برای ارتقای وضعیت کتابخانه‌های شهرستان، گزارشی از اقدامات و خدمات انجام شده در سال گذشته را بیان کرد.

قاسمی تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات مثبتی نظیر افتتاح کتابخانه روستای نصرآباد و و راه‌اندازی ساختمان خیرساز کتابخانه عمومی شهدای بنادکوک و نیز گازرسانی به تمام کتابخانه‌های روستایی بخش نیر و گاریزات انجام شده است.

وی به تلاش مسئولان و کتابداران کتابخانه‌ها در زمینه جذب کمک‌های خیری اشاره کرد و گفت: خیران کتابخانه‌ساز در شهرستان تفت همیشه مددکار و همراه کتابخانه‌های عمومی بوده و در زمینه‌های عمرانی و تجهیزاتی همکاری خوبی با کتابخانه‌های عمومی داشته‌اند.

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان به برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در کتابخانه های عمومی تفت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 330  برنامه فرهنگی تحت عنوان نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی، جلسات نقد و بررسی کتاب و دوره‌های قصه‌گویی ویژه کودکان در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان تفت برگزار شده است.

وی افزود: استقبال و حضور مردم کتابخوان و کتاب‌دوست شهرستان تفت در این برنامه ها بسیار چشمگیر بوده است به نحوی که قریب به 3 هزار نفر شرکت کننده در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت مشارکت داشته‌اند.

مهدیه‌السادات حسینی‌مطلق، کارشناس فرهنگی و مطالعه مفید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز به تشریح دستورالعمل‌های «هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی» پرداخت و مطالبی در خصوص شیوه برگزاری، نحوه تبلیغات و نحوه دریافت کتاب‌های جشنواره بیان کرد.

حسینی‌مطلق از نحوه برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در سال جدید و اجرای دقیق و مطلوب سایر برنامه‌های فرهنگی نهاد نیز سخن گفت.

زهرا سادات حسام‌زاده، کارشناس امور کتابخانه‌های استان نیز در این جلسه به بازدیدهای صورت گرفته از کتابخانه ها در دور چهارم اشاره کرد و افزود: رعایت نکات آیین‌نامه‌ای به صورت کامل، شاداب‌سازی کتابخانه‌ها از مهم‌ترین ملاک‌های این دوره از بازدید است.

وی به رشد کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تلاش مضاعف کتابداران کتابخانه‌های تفت این روند ادامه داشته باشد.

در انتهای این جلسه هم‌اندیشی، مسئولان کتابخانه‌های شهرستان تفت پیشنهادها و مسائل مربوط به کتابخانه‌های خود را مطرح کردند.

 

اولین گردهمایی کتابداران شهرستان اردکان نیز به منظور بررسی برنامه‌های فرهنگی سال 96 و ارائه جزئیات هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سالن اجتماعات کتابخانه آیت‌الله حائری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، مهدیه السادات حسینی مطلق، کارشناس امور فرهنگی و مطالعه مفید کتابخانه‌های استان ضمن تشکر از همکاری کتابداران اردکان در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته، به تشریح دستورالعمل‌های هفتمین «جشنواره ملی کتابخوانی رضوی»، شیوه برگزاری، نحوه تبلیغات و نحوه دریافت کتاب‌های جشنواره پرداخت.

نحوه برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در سال جدید و اجرای دقیق و مطلوب سایر برنامه‌های فرهنگی نهاد از دیگر مطالب مطرح شده توسط کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بود.

اشرف تقدیری، رابط فرهنگی و روابط عمومی شهرستان اردکان نیز با اشاره به برگزاری 111 نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای ، 30 نشست مدرسه‌ای و 3 نشست ویژه که در سال 95 توسط کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان برگزار شد، خواستار ادامه این روند در سال 96 به صورت کیفی‌تر شد.

 

در پایان این نشست زهرالسادات حسام‌زاده، کارشناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های استان نیز با اشاره به لزوم اصلاح شماره ثبت‌های نادرست در سیستم منابع کتابخانه‌ها و اصلاح رده‌ها، توجه به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و خواستار رفع نواقص احتمالی در این بخش شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: