کد خبر: 28717
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 خرداد 1396 - 11:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

به کوشش خیرین کردستان صورت گرفت

اهدای ۴ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از اهدای ۴ هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی این استان در سال گذشته خبر داد.
اهدای ۴ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان اسماعیل احمدی اعلام کرد: این کتاب‌ها با موضوعات متنوع توسط مردم و برخی ادارات و سازمان‌ها اهداشده است.

وی با اشاره به اینکه «بیشترین کتاب‌های اهدایی مربوط به شهرستان‌های سنندج و مریوان است»، عنوان کرد: در این میان کتابخانه‌های عمومی شهید برهان عالی سنندج و امام خمینی(ره) مریوان فعال‌تر بوده‌اند و بیشترین تعداد کتاب‌های اهدایی را از علاقه‌مندان به وقف کتاب دریافت کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان درباره نحوه بهره‌گیری از کتاب‌های اهدایی در کتابخانه‌ها تصریح کرد: بنا بر نیاز کتابخانه‌ها کتاب‌های کاربردی و قابل‌استفاده در کتابخانه‌های عمومی توزیع و بخشی که فرسوده و یا بدون مخاطب و فاقد محتوا هستند وجین می‌شوند.

احمدی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در اهدای کتاب، بیان کرد: فرهنگ وقف کتاب به‌عنوان عملی پسندیده که می‌تواند به ارتقای سطح آگاهی و بصیرت جامعه منجر شود باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کردستان در تعبیر رهبر معظم انقلاب استانی فرهنگی است، اظهار داشت: همین امر وظیفه مسئولان و متولیان امر را برای فعالیت بیشتر، سنگین‌تر می‌کند که بخشی از آن در حوزه کتاب است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در  ارتقای سطح آگاهی و پیشرفت علمی شهروندان سهیم شوند.

وی بابیان اینکه «در حال حاضر نزدیک به ۹۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کردستان موجود است»، افزود: بر این اساس به ازای هر دو نفر یک کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد که مطلوب نیست.

احمدی با اشاره به وضعیت منابع در سند ۱۴۰۴ نهاد کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: در این سند چشم‌انداز باید به ازای هر فرد چهار جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود داشته باشد و ما تا رسیدن به این میزان فاصله زیادی داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اضافه کرد: افراد و اقشار مختلف می‌توانند با اهدای کتاب، کتابخانه‌های عمومی استان را در رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز یاری کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: